Jak pracodawcy walczą z rozpraszaczami?

plotkujesz Jak pracodawcy walczą z rozpraszaczami? Skupić się w biurze nie jest łatwo. Stale ktoś cos od nas chce, dzwonią telefony, a jak już uda się nam zabrać do pracy, to okazuje się, że trzeba iść na zebrania. Przeszkadzają nam w pracy również prywatne telefony, Facebook czy inne strony internetowe. Jak pracodawcy starają się walczyć z rozpraszaczami?

Serwis CareerBuilder zbadał to, czy pracodawcy robią cokolwiek w kierunku zmniejszenia  sytuacji, które wybijają pracowników ze stanu skupienia i utrudniają im pracę. Efektywność pracy, to obecnie jedno z największych zmartwień menedżerów. Mniejsza ilość pracowników i coraz więcej pracy wymaga zwiększenia produktywności. Tymczasem jesteśmy w pracy coraz bardziej rozpraszani. Co zatem pracodawcy mogą z tym zrobić?

Z badania wynika, że 73% pracodawców próbuje jakoś ograniczyć ilość rozpraszaczy. Robią to poprzez:

  • Blokowanie dostępu do określonych witryn internetowych (36%)
  • Monitorowanie maili i wykorzystania sieci internet (22%)
  • Zabranianie używania prywatnych telefonów w czasie pracy (25%)
  • Ograniczanie ilości zebrań (12%)
  • Zabraniane używania telefonów z włączonych głośnikiem -by nie przeszkadzać innym – 11%

A czy w waszych firmach pracodawcy o to dbają?