Tradycyjne CV jednak lepsze

Szukasz sposobu na wysłanie kreatywnego CV? Zastanów się dwa razy zanim to zrobisz – okazuje się, że typowe CV na białym papierze jest bardziej efektywne niż kolorowa i udziwniona aplikacja.

Badania w tym zakresie przeprowadzono w Norwegii. 90 osób oceniało otrzymane CV (połowa oceniających była profesjonalistami HR a połowa zwykłymi studentami). Każdy otrzymał zestaw CV i miał rozłożyć je na trzy grupy – te, które przechodzą do dalszego etapu, te, które być może się nadadzą oraz grupę odrzuconych kandydatów. Badacze przygotowali dla każdego „kandydata” po trzy wersje CV (z tymi samymi informacjami). Jedno tradycyjne, jedno na kolorowym papierze i jedno graficznie udoskonalone w formie tzw. „kreatywnego CV”. Okazało się, że klasyczne CV były znacznie częściej wybierane jako te, które przechodziły do dalszego etapu rekrutacji.

Kreatywne CV wygląda ciekawie i na pewno zwraca uwagę – ale jak wynika z badania, może wcale nie pomagać w uzyskaniu większej ilości zaproszeń na rozmowę kwalifikacyjną.