Osobliwe zawody – copywriter tekstów do ciasteczek z wróżbą

Stanowisko copywritera w agencji reklamowej nie jest niczym osobliwym. Ktoś teksty do reklam czy materiałów drukowanych pisać musi. Niemniej jednak, jeśli zadaniem pracownika jest tworzenie krótkich wierszyków czy wypowiedzi do ciasteczek z wróżbą, to stanowisko copywritera staje się dość osobliwe.

Praca copywritera ciasteczek z wróżbą polega na tworzeniu krótkich tekstów, które następnie umieszczane są w chińskich ciasteczkach. Teksty powinny być tajemnicze, zabawne i wieloznaczne, tak, by można było je wielorako interpretować. Bywa, że osoby takie są wynajmowane również do tworzenia tekstów reklamowych – kiedy ciasteczka z wróżbą zamawia firma w ramach promocji.

Większość osób zajmująca się tą profesją działa na zasadzie freelancera, choć są niektóre firmy produkcyjne (głównie w USA), które zatrudniają takich tekściarzy na pełen etat. Praca nie jest trudna, zatem i pensje nie wysokie – mediana zarobków to około 50.000$ w USA. Przy pracy freelancera około 15$ za godzinę.