Źle sypiasz? Unikaj niektórych pokarmów

ser Źle sypiasz? Unikaj niektórych pokarmów Słabej jakości sen i kłopoty z zasypianiem mogą być oczywiście wynikiem stresu i przemęczenia, ale również na to, że nie możemy zasnąć wpływ może mieć nasza dieta. Jeśli masz kłopoty z zaśnięciem, powinieneś unikać niektórych produktów. Jakich?

Aby nie zakłócać sobie procesu zasypiania, dobrze przynajmniej na kilka godzin przed snem nie jeść następujących produktów:

  • sera żółtego
  • szynki
  • bekonu
  • słodyczy
  • śledzi
  • pomidorów
  • napojów zawierających kofeinę
  • ostrych potraw i przypraw
  • szczególnie tłustego jedzenia

Dlaczego te pokarmy powodują kłopoty z zasypianiem? Otóż zawierają związek białkowy zwany tyraminą. Wpływa ona pobudzająco na organizm – głównie na wzrost ciśnienia tętniczego, co zwrotnie pobudza mózg – dlatego nie możemy zasnąć, bo nasz mózg nie chce spać – chce działać.

Zamiast tych produktów spożywczych, lepiej przed snem zjeść coś, co zawiera tryptofan – aminokwas, który pomaga w wytwarzaniu serotoniny (która nas uspokaja) oraz wspiera produkcję melatoniny, która znów odpowiada za nasz okołodobowy rytm. Tryptofan zawiera:

  • mleko
  • jajka
  • miód
  • tuńczyk
  • indycze mięso

Oczywiście, jeśli zjecie na noc za dużo – nawet jajek, to wasz przepełniony żołądek też nie pozwoli wam zasnąć.

Dodaj komentarz