Przyjaźń w biurze?
Czy masz przyjaciół w biurze? Część pracowników uważa, że nie warto łączyć życia zawodowego z osobistym – zatem w pracy możemy mieć kolegów, ale nie przyjaciół. Tymczasem to, że spędzamy w biurach coraz więcej czasu i coraz częściej nie mamy żadnego hobby, po praca nas w pełni pochłania sprawia, że znajomości biurowe mogą być jedyną nasza okazją na przyjaźń i … niekoniecznie złą.
W pracy spędzamy sporo czasu. Nie wybieramy sobie współpracowników – często zatem jesteśmy wrzuceni na wiele godzin do jednego pokoju z osobą, z którą w innych okolicznościach nigdy byśmy nawet nie rozmawiali. Okazuje się jednak, że takie „przymusowe” spędzanie czasu z druga osobą, zwłaszcza w mocno stresującym środowisku, owocuje zacieśnianiem więzi i nawiązywaniem przyjacielskich relacji.
Okazuje się, ze przyjaźnie biurowe mogą być bardziej emocjonalne dawać więcej wsparcia niż jakiekolwiek inne relacje przyjacielskie, które nawiązujemy w innych miejscach. Zwłaszcza, jeśli mamy wspólnego wroga – wrednego szefa.
Jeśli zatem nieufnie do tej pory podchodziłeś do biurowych znajomości, może czas zmienić zdanie? Posiadanie przyjaciela w pracy ma sporo plusów – a ilość spędzanego wspólnie czasu powoduje, że rzeczywiście szanse na to, by najbliższą emocjonalnie osobę znaleźć w pracy są dość spore.