Sumienność – ceniona cecha w kontakcie z klientami

Nie wiecie jaką cechę uznać za swoją najlepszą podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Czym się chwalić?Jeśli jesteście skrupulatni i sumienni możecie z powodzeniem uznać to, za dobrą stronę – zwłaszcza w pracy wymagającej kontaktu z klientem.

Ostatnie badania przeprowadzone na Rice University dowiodły, że osoby skrupulatne osiągają ponad przeciętne wyniki w obszarach związanych z obsługą klienta.

Badania przeprowadzał prof.Stefan Motowidło, którego zainteresowało to, co jeszcze – poza wiedzą techniczną na temat produktu lub usługi przekłada się na dobrą jakość obsługi klienta. Okazało się, że jedną z ważnych cech jest sumienność. Osoby skrupulatnie wywiązujące się ze swoich obowiązków mają dużą jasność tego, jak ważne są pozytywne relacje i dobra komunikacja w obsłudze klienta i dzięki swojej sumienności stosują się do zasad komunikacji – dzięki temu, rzeczywiście obsługują klientów na wyższym poziomie.

Co ciekawe, ta skrupulatność nie jest cechą, która się bezpośrednio przekładana jakość obsługi (klient nie jest bardziej zadowolony dlatego, że został „dokładnie” obsłużony), a raczej działa na zasadzie wspomagania uczenia się tego, na czym polega dobry kontakt z klientem. Osoby z wysokim poziomem tej cechy po prostu chcąc wykonywać dobrze swoje obowiązki, są bardziej niż inne świadome tego, że muszą dbać o zasady dobrej komunikacji.

Zatem – przy kolejnej rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko związane z pracą z klientem jako swoją mocną stronę możecie spokojnie podać sumienność. Pamiętajcie tylko o tym, żeby przygotować sobie przykłady sumiennego zachowania z waszego życia i potrafić wyjaśnić to, jak przekłada się ona na waszą pracę.