Bezrobocie wpływa na zmniejszenie zużycia żelu i dezodorantu?

Do takiego wniosku doszli dziennikarze z Grocer Magazine analizując sprzedaż kosmetyków w Wielkiej Brytanii. Sprzedaż takich produktów jak dezodorant, żel do stylizacji włosów i szampon spadły. Dalsza analiza wykazała, że rzadziej kupują te produkty osoby z przedziału wiekowego 17-24 lata.

7% osób z tej grupy przestało używać dezodorantu a 5% myć głowę. Badacze uważają, że winne jest bezrobocie, które powoduje ubożenie społeczeństwa. Młodzi ludzie nie mają pieniędzy na kosmetyki. Z drugiej zaś strony, to właśnie codzienne wyjścia do pracy powodują, że ludzie się myją, czeszą i ubierają – jeśli nie muszą wychodzić z domu, nie robią tego – bo i po co? Nie trzeba dobrze wyglądać i można nieco zalatywać, jeśli siedzi się w domu…

Przy braku pracy łatwo można się poddać marazmowi i popaść w przygnębienie, które przekłada się na to, że zaczynamy coraz rzadziej wychodzić z domu, odwiedzać znajomych i dbać o siebie. Pamiętajcie, że stan taki, może doprowadzić was do stanów depresyjnych – dlatego przede wszystkim trzeba dbać – nawet na bezrobociu – o zachowaniu codziennej rutyny.

fot.:Ryan Smart/sxc.hu

Tagi: