Kanały rekrutacji – które są najbardziej efektywne?

Jak zazwyczaj szukacie pracy? Przeglądacie ogłoszenia, sprawdzacie strony kariery? Wchodzicie na Fan Page ulubionych firm czy może pytacie znajomych czy o czymś nie słyszeli? Najlepiej łączyć wszystkie metody – które z nich jednak są najbardziej efektywne z punktu widzenia rekruterów? I które najczęściej owocują wysokiej jakości kandydatami?

W przeprowadzonym w tym roku przez Software Advice badaniu 2013 Recruiting Channels Survey zapytano rekruterów jakie kanały rekrutacji owocują według nich największą skutecznością. Ranking wygląda tak:

  1. polecenia pracowników
  2. ogłoszenia rekrutacyjne
  3. strony kariery pracodawcy
  4. social media

Zapytano ich też o to, z których miejsc rekrutują się najlepsi kandydaci – tu zależność byłą nieco inna:

  1. polecenia pracowników (czyli, że pracownik zna wymagania firmy i to kim jest osoba którą poleca jak już przesyła CV kolegi do HR to robi to z głową)
  2. social media (ogłoszenia trafiają do precyzyjniej wyselekcjonowanej grupy kandydatów i osób zainteresowanych pracą właśnie w tej organizacji)

Pozostałe dwa kanały zostały ocenione jako równoważne.

Jaki z tego wniosek dla kandydatów? Otóż nie warto rezygnować z żadnego kanału – a już szczególnie z tego, by wasi znajomi wiedzieli, że szukacie pracy. Pamiętajcie o tym, by ich powiadomić!