Kobiety bardziej aktywne w profesjonalnych sieciach biznesowych?

Mężczyźni częściej korzystają z tematycznych sieci społecznościowych, które wspomagają rozwój kariery – ilość użytkowników wśród mężczyzn jest wyższa niż wśród kobiet.  Mimo tego, to kobiety publikują więcej postów i w efekcie są bardziej aktywnymi użytkownikami.

Z profesjonalnych sieci społecznościowych można korzystać dwojako – biernie (czyli po prostu założyć konto i mieć nadzieję, że pracodawca lub head hunter nas wyłuska i nawiąże z nami kontakt) lub aktywnie – czyli pisząc posty na grupach dyskusyjnych i biorąc udział w dyskusjach na określone tematy.

Z badań przeprowadzonych przez serwis GoldenLine wynika, że 52% postów w grupach tematycznych tworzonych jest przez kobiety i są one średnio o 20% bardziej aktywne niż mężczyźni. Nie jest to duża różnica, ale widać, że to kobiety mocniej dostrzegają potencjał sieci społecznościowych w budowaniu kariery. Wśród kobiet, najmocniej udzielają się Panie w wieku 30-34 lat. A czy wam zdarza się brać udział w dyskusjach w serwisach społecznościowych? I czy kiedykolwiek zdarzyło się Wam otrzymać propozycję pracy przez tego typu serwis?