Bezrobotny w oknie wystawowym – nowa forma szukania pracy


Przyzwyczailiśmy się do tego, że w oknach wystawowych stoją manekiny prezentując i reklamując możliwe do nabycia w sklepie towary – odzież lub inne gadżety. Tymczasem w Danii, w oknie wystawowym agencji reklamowej Reputation Copenhagen (zajmującej się zarządzaniem wizerunkiem) siedzą bezrobotni absolwenci i próbują ściągnąć na siebie uwagę potencjalnego pracodawcy.

Pomysł szefa agencji wziął się stąd, że w sąsiedztwie agencji znajduje się wiele biur firm, które stale poszukują pracowników. Jednocześnie, duński rynek, choć nie jest dotknięty aż takim bezrobociem jak my, Grecja czy Włochy, jednak również dla absolwentów nie jest zbyt łaskawy – wielu z nich nie jest w stanie znaleźć pracy. W agencji stworzono zatem kampanię, w ramach której chętni absolwenci siadają przy biurku umieszczonym w oknie wystawowym i prezentują się w ten sposób pracodawcy. Obok burka, na roll-upie prezentowane jest doświadczenie i wykształcenie kandydata – w ten sposób każdy przechodzień może zarówno zapoznać się z CV kandydata jak i zobaczyć „symulację” jego pracy.

Czy metoda działa? Podobno trzy osoby dostały już w ten sposób pracę. Z drugiej strony uczestnicy projektu mówią wprost, że siedząc w oknie wystawowym czują się jak małpka w ZOO. Są jednak na tyle zdesperowani, że są otwarci na każdą metodę znalezienia pracy.

W powyższym filmiku możecie zobaczyć jak to wygląda (niestety filmik jest po duńsku). Zgodzilibyście się na taką formę szukania pracy?