Nagrody dla pracowników od … klientów

kobiety w lotnictwie Nagrody dla pracowników od ... klientów

Wiele firm chwali się tym, że ich wartością i celem jest zapewnienie jak najlepszej obsługi klienta. Czy jednak jako klienci mamy wpływ na to, by określony pracownik, który był szczególnie wobec nas uprzejmy lub pomocny, dostał za swoją pracę nagrodę? W niektórych firmach tak właśnie jest.

United Airlines, aby włączyć klientów w proces oceny pracowników i dać klientom poczucie, że mają wpływ na jakość obsługi, wprowadził do swojego systemu oceny pracowników kupony, którymi klienci mogą nagradzać pracowników. Każdego roku część stałych klientów dostaje możliwość docenienia do pięciu – ich zdaniem – najlepszych pracowników w firmie.

W ramach programu United’s Outperform Recognition Program, klient który udzieli informacji o tym, z kogo był najbardziej zadowolony bierze udział w losowaniu nagród w postaci dodatkowych punktów na swojej karcie stałego klienta czy nawet biletu lotniczego. Pracownik zaś, ma szanse na zdobycie premii, z których najwyższa wynosi aż 25.000 $. W sumie wartość nagród dla pracowników to 125.000$. (100 premii po 1000$ oraz nagroda główna).

Co sądzicie o takim sposobie premiowania pracowników związanych z obsługą klienta? Czy z perspektywy pracownika warto się w takiej sytuacji starać by jak najlepiej obsługiwać klientów? Moim zdaniem zdecydowanie tak!

Dodaj komentarz

One Response to “Nagrody dla pracowników od … klientów”

  1. eSKa says:

    Teoretycznie tak. Pracodawca ma ograniczoną możliwość faworyzowania pracowników, a pracownicy mają namacalny dowód tego,w jakim stopniu spełniają oczekiwania klientów. Z drugiej strony dla pracowników zacznie się ostra rywalizacja “o punkty”, a to z kolei może prowadzić do działania na szkodę wobec innych pracowników, tak aby przedstawić ich w gorszym świetle od siebie przed klientami i zamiast prowadzić do celów zespołowych to do celów indywidualnych itp… jak wszystko ma swoje plusy i minusy- kwestia umiejętnego zarządzania i zachowania ludzi