Jak zachwycić pracowników?

open space Jak zachwycić pracowników?

Są firmy, w których kulturę organizacji sprowadzić można do stwierdzenia “pracuj ile wlezie i się nie wychylaj – na twoje miejsce jest 100 chętnych”. Są też takie,w których dba się o pracowników na wielu poziomach – nie tylko w zakresie wynagrodzenia.

“Wow”, pracuję w takiej super firmie…” – kto z nas nie chciałby móc raz na czas coś takiego powiedzieć? Chyba każdy. Zobaczcie jakie metody stosuje szef firmy ReturnPath Matt Blumberg, by jego pracownicy co jakiś czas doświadczali efektu “wow”.

Jakie sposoby ma Matt na zachwycanie pracowników?

  • zabieranie pracowników indywidualnie na śniadanie, lunch lub kolację. Najlepiej raz na kwartał, a przynajmniej raz do roku
  • pamiętanie o hobby pracowników i ich zainteresowaniach i dopasowywanie prezentów do tego, co pracownik lubi
  • pamiętanie jak nazywa się żona, dzieci, zwierzęta pracownika i wykorzystywanie tych danych w rozmowie
  • dzielenie się planami rozwoju firmy i pytanie pracowników o zdanie w tym temacie
  • odpowiadanie na każdego maila otrzymanego przez pracownika do końca dnia (lub nawet szybciej)
  • pytanie pracowników o to, co myślą o tym, co Matt jako prezes robi
  • pytanie pracowników o ich zdanie na temat kierunku w jakim zmierza firma, jej misji
  • raz na czas zabieranie jakiegoś obowiązku pracownika i wykonywanie go – nawet gdy sobie radzi, ot tak – by pomóc
  • spontaniczne dawanie pracownikom dnia wolnego na wypoczynek – szczególnie wtedy, kiedy przeżywają trudne chwile zawodowe lub rodzinne
  • częste pytanie o to, jak się czują w pracy i jak się czują z tym, co robią
  • śledzenie listy otwartych stanowisk w firmie i proponowanie otwartych wakatów pracownikom, jeśli te stanowiska byłyby dla nich rozwojowe
  • pisanie odręcznych kartek z podziękowaniami i wysyłanie ich do domów pracowników (tak, by ich rodziny mogły je tez zobaczyć)
  • cotygodniowe nagradzanie najlepszych na forum

I jak – podoba wam się takie podejście?

Dodaj komentarz

One Response to “Jak zachwycić pracowników?”

  1. Najlepsza lokata says:

    Mi się bardzo takie podejście podoba – daje to pracownikom wrażenie, że nie są zwykłymi pionkami w wielkiej korporacyjnej machinie, a są ludźmi z krwi i kości.

    Można podać tu też inny przykład – Herb Kelleher, był CEO Southwest Airlines. Ten człowiek także potrafił niesamowicie wpływać na atmosferę w pracy, pamiętaj imiona członków załogi, urządzał śmieszne konkursy. Sam dawał także świetny przykład odpowiedniej postawy tocząc charytatywny pojedynek bokserski z szefem konkurencyjnych linii. Takie podejście się ceni.