Ranking najbardziej niemiłych pracowników linii lotniczych

W konkursie na najlepszą obsługę lub najmilszego pracownika miło wygrać. Jeśli jednak ranking dotyczy najgorszej obsługi? Ciekawe jakie konsekwencje czekają na pracowników American Airlines, którzy zdobyli „zaszczytne” pierwsze miejsce w badaniu najgorszej jakości obsługi w liniach lotniczych.

Na ponad 1000 badanych osób, których pytano o to, które linie lotnicze mają według nich najgorszej jakości obsługę, aż co czwarty wybrał American Airlines. Na drugim miejscu znalazło się United Airlines, której co piaty klient był wysoce niezadowolony. Badani skarżyli się na to, że obsługa jest nieuprzejma, nieskora do niesienia pomocy i nierzadko po prostu niegrzeczna względem klientów.

Czy takie badania pomagają pracownikom? Prawdopodobnie zaowocują kilkoma dodatkowymi szkoleniami z jakości obsługi klienta. „Nagrodzone” linie lotnicze wprowadzą również nowe normy dotyczące jakości obsługi, które w efekcie pracownicy będą musieli spełniać. Jak sądzicie, czy takie rankingi – dotyczące nie tego kto jest najlepszy, ale tego kto jest najgorszy, mogą pozytywnie wpływać na jakość obsługi?