Jak HR widzą potrzeby pracowników?

zadowolony pracownik2 Jak HR widzą potrzeby pracowników? Działy Human Resources odpowiadają w firmach zarówno za rekrutację, jak i za systemy motywacyjne, szkolenia, budowanie wizerunku firmy na rynku pracy i monitorowanie zadowolenia pracowników. Kluczem do sukcesu w tych obszarach jest wiedza na temat tego, czego chcą pracownicy i co o firmie myślą. Problem w tym, że choć pracownikom działów HR wydaje się, że wiedzą, to okazuje się że nie wiedzą. Zaangażowanie, zadowolenie z pracy i wynagrodzenia mocno przeceniają.

Z raportu firmy Kenexa sporządzonego w tym roku, wynika że pracownicy działów HR uważają iż:

  • 69% pracowników jest zaangażowanych w swoją pracę – podczas gdy w rzeczywistości jedynie 34% jest zaangażowanych;
  • 81% pracowników wg. HR poleciłoby swoją firmę swoim znajomym, podczas gdy zrobiłoby to tylko 38% pracowników;
  • HR uważa, że aż 71% pracowników uważa otrzymywane dodatki za pracę za sprawiedliwe, podczas gdy myśli tak tylko 48% pracowników;
  • z wynagrodzenia zadowolonych jest 30%, ale HR uważa, że 58%;
  • pracownicy HR myślą, że 83% pracowników jest na tyle związanych ze swoją firmą, że chcą w niej zostać – uważa tak tylko 41% pracowników.

Jeśli rozbieżności pomiędzy tym, co sądzą pracownicy a tym co się wydaje osobom, które mają o ludzi w organizacji dbać, są tak duże, to jak dział HR ma wprowadzać dobre i oczekiwane zmiany?

Dodaj komentarz

2 Responses to “Jak HR widzą potrzeby pracowników?”

  1. emigrant says:

    Jednym słowem HRowcy smarują bardzo grubą wazeliną dane zebrane wśród załogi prezesowi… Tym samym udowadniając jak bardzo “potrzebny” w firmie jest niepotrzebny dział HR…

  2. A says:

    HR-owcy. I wszystko jasne. Wszak o swój stołek trzeba walczyć. A jak jest to jeszcze powiązane ze swoimi kompetencjami, to nie trzeba się dodatkowo wysilać, tylko wykorzystywać umiejętności posiadane w ramach swojego zawodu.