Nietypowa kampania rekrutacyjna na copywritera (w Polsce)

Kilka dni temu pisałam o niezwykłej kampanii rekrutacyjnej na stanowisko grafika w niemieckiej agencji Jung von Matt. Tym razem przykład z naszego podwórka – czyli agencja szuka copywritera.

Warszawski oddział agencji reklamowej JWT postanowił stworzyć branżową krzyżówkę i umieścić ją w magazynie Brief, który jest szeroko czytany przez branżę reklamową. Niektóre osoby, które rozwiązały krzyżówkę (nie wiedząc jeszcze, że jest to reklama rekrutacyjna), po jej rozwiązaniu zorientowały się, że tak naprawdę, jest to kod QR! Po zeskanowaniu tego kodu komórką, kandydat był przekierowywany na stronę, pod którą znajdowały się gratulacje za przejście pierwszego etapu i zaproszenie do złożenia aplikacji na stanowisko copywritera.

Agencja otrzymała aż 300 zgłoszeń i w wyniku procesu rekrutacyjnego, zatrudniono jednego pracownika. Prawdopodobnie, gdyby wykorzystano standardowe kanały rekrutacyjne zgłoszenia byłyby słabszej jakości – wykorzystując zaś popularny w środowisku reklamy magazyn oraz kody QR, firma zapewniła sobie dwa elementy- po pierwsze, każdy kandydat na pewno był związanych z branżą, a po drugie musiał być sprytny, by wpaść na to, że krzyżówka to zamaskowany kod QR.