Czego boimy się w pracy?

Co wprawia Was w największe przerażenie na myśl o pracy? Rozzłoszczony Szef? Konfliktowy kolega z pracy, a może wysłanie przez pomyłkę maila ze śmiesznym żartem do prezesa? Czego boimy się najbardziej?

Agencja badawcza Robert Half International zapytała pracowników, co napawa ich w pracy największym przerażeniem. Oto wyniki:

Zaledwie 3% pracowników uznało, że nie boi się niczego!

Jak możemy sobie radzić z naszymi obawami?

By popełniać mniej błędów, trzeba być uważnym w pracy, skupiać się na tym co robimy i mieć jasność, czego oczekuje od nas przełożony. Jeśli nie jesteście pewni – lepiej dopytać niż zrobić coś, czego potem będziemy żałować.

Strach przed trudnym klientem można opanować znając doskonale produkt lub oferowaną usługę oraz mając dystans do siebie i wiedząc, że niekiedy zły humor klienta nie jest naszą winą a np. tego, że klient wstał lewą nogą.

Konfliktów z przełożonym można uniknąć, jeśli nawzajem dobrze rozumiemy swoje oczekiwania

Receptą na wystąpienia publiczne jest niestety jedynie ich częste ćwiczenie. Praktyka czyni mistrza.

A czego wy obawiacie się najbardziej?