Zamiana pracowników dla podniesienia kreatywności

Czy nudzicie się czasem w pracy? Chyba każdy pracownik – niezależnie od zajmowanego stanowiska – miewa takie momenty, kiedy wszytko co robi wydaje mu się powtarzalne. Wtedy dopada nas nuda – ta zaś sprawia, że wszystko robimy wolniej, mamy mniej zadowolenia z pracy i spada nasza inicjatywa. Jedna z agencji reklamowych w Wielkiej Brytanii wpadła na ciekawy pomysł jak sobie z tym radzić – wymienia się pracownikami z innymi agencjami.

Agencja Sane&Able czując odpływ mocy kreatywnej ze strony swoich pracowników, zdecydowała się na dość nietypowy krok – otóż zaprosiła do współpracy inne agencje (konkurencyjne) i zaproponowała im wymianę pracowników. Na pięć dni, zespoły kreatywne agencji przeszły do innych agencji, a Sane&Able zaprosili pracowników konkurencji do pracy nad własnymi projektami. W ten sposób uzyskano świeże pomysły, a pracownicy nieco „odżyli” przy innych zadaniach.

Całą akcja nazywała się Creative Swap i zakończyła się sukcesem. Dlatego też, agencja zdecydowała się na kontynuację tego typu działań i obecnie wynajmuje całe swoje zespoły dla innych agencji do współpracy.

Pomysł zacny, choć w polskich warunkach pewnie mało możliwy – zbyt boimy się tego, że wpuszczając do własnej firmy konkurencję okaże się, że wyniesie nam ona nie tylko pomysły, ale również klientów. Z drugiej strony, trzeba przyznać, że taki „outsourcing” zespołów kreatywnych to kolejny rynek zbytu dla swoich usług.