Ważne, jakim student jest człowiekiem…

studenci1 Ważne, jakim student jest człowiekiem…Co jest ważne dla pracodawców przy zatrudnianiu absolwentów? Średnia ze studiów? Dyplom? A może to czy jest to osoba komunikatywna i zaangażowana? Badania SGH i Ernst&Young pokazują, że dla pracodawców przede wszystkim liczą się umiejętności miękkie, a to czy i czego nauczył się na studiach i na jakim poziomie je zakończył  jest już mniej ważne…

Na co w ankietach wskazywały firmy?
Przede wszystkim na umiejętności miękkie takie jak komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, otwartość na uczenie się i rozwój, zaangażowanie). Z twardych kompetencji najbardziej pożądane okazały się umiejętności związane ze znajomością języków obcych.

22% pracodawców zwraca również uwagę na staże i praktyki, które dają kandydatom doświadczenie zawodowe i powodują, że mają już oni jako takie pojęcie o tym, czym jest praca i jak wygląda.

Skąd takie oczekiwania? A nie zwracanie uwagi na to, czy absolwent skończył studia na poziomie magistra czy licencjata? (Interesuje to zaledwie 7% pracodawców). Prawdopodobnie z tego, że pracodawcy wiedzą, że jeśli będą chcieli, to wyuczą sobie pracownika – dostarczą mu takiej dawki praktycznej wiedzy, jakiej i tak nie zapewni żadna uczelnia. Sama teoria bowiem do biznesu nie wystarczy. Aby jednak absolwent taką oferowaną przez pracodawców wiedze mógł zdobyć, musi być otwarty na nią, chętnie się uczyć i chcieć rozwijać. Mieć też w sobie sporo pokory, by przełknąć to, że choć właśnie pięć lat zdobywał wiedzę, to będzie musiał nadal się uczyć.

Dodaj komentarz

One Response to “Ważne, jakim student jest człowiekiem…”

  1. emigrant napisał(a):

    Z tych badań widać jedno – polscy geszefciarze nie poszukują zdolnych i wykształconych ludzi potrafiących samodzielnie działać…
    Potrzebują roboli „trybiki w maszynie” które dzięki „kompetencją miekkim” nie podskoczą wyżej niż firma/szef ustali.

    ps. w UK nie trzeba mieć po studiach żadnej „pokory” by zarabiać normalne pieniądze jednocześnie dalej się ucząc „praktycznej” strony zawodu.