Prywata w pracy – co jest OK?

Czy zdarzyło się Wam wykorzystywać czas pracy na załatwianie prywatnych spraw? Nigdy? Nawet maleńki rzut okiem na prywatną skrzynkę mailową, złożenie życzeń koledze na FB czy odebranie prywatnego telefonu? Większości z nas (wg badań jest to 90% pracowników) zdarza się niekiedy kilka minut przeznaczonych na prywatne sprawy – co według pracowników jest dopuszczalne?

Mozy – system do zarządzania pracą online po przebadaniu pracowników z całej Europy i USA odkrył 30 obszarów prywatnych spraw, którymi według pracowników można zajmować się w pracy. Są to (w kolejności od najbardziej akceptowalnych):
1.    Wyjście wcześniej, by udać się do lekarza lub dentysty
2.    Odbieranie prywatnych telefonów
3.    Regularne przerwy naherbatę
4.    Pogawędki z kolegami
5.    Wysyłanie prywatnych maili
6.    Długi lunch
7.    Korzystanie z bankowości online
8.    Wychodzenie wcześniej z pracy ze względu na dziecko
9.    Płacenie rachunków online
10.    Słuchanie muzyki
11.    Jedzenie śniadania (w Polskim prawie pracy mamy na to 15 minut wliczanego czasu pracy)
12.    Czytanie gazet / magazynów
13.    Korzystanie z social media
14.    Dzwonienie z reklamacją do innych firm
15.    Szukanie na aukcjach rzeczy, które chcemy kupić
16.    Mycie zębów
17.    Planowanie wakacji
18.    Zakupy online
19.    Zakupy artykułów spożywczych w pobliskim sklepie
20.    Branie prysznicu
21.    Sprawdzanie przepisów (co ugotować na obiad)
22.    Granie w gry
23.    Czytanie serwisów plotkarskich
24.    Prowadzenie własnego, prywatnego bloga
25.    Szukanie nowej pracy
26.    Rozpoczynanie własnego biznesu / robienie fuch
27.    Tworzenie play list muzycznych
28.    Oglądanie rozgrywek sportowych
29.    Konferencje video
30.    Randkowanie online

Dlaczego  pracownicy uważają, że umycie zębów czy zapłacenie kilku rachunków  w czasie pracy jest w porządku wobec pracodawcy? Głównie dlatego, że prace często zaczynamy wcześniej – przed oficjalnym rozpoczęciem i siedzimy w niej dłużej niż wynikałoby to z listy płac i grafiku zmian.  W opinii wielu pracowników odbieramy sobie zatem czas, który spędziliśmy pracując, a który powinien być czasem prywatnym. Czy wy też tak uważacie?

I które z wymienionych rzeczy zdarza się Wam robić?