Dlaczego warto zadbać o to, by pracownik był w pracy wesoły i zadowolony?

Ten tekst w zasadzie nie jest dla nas – pracowników, ale dla naszych przełożonych i szefów, którzy stanowczo zbyt rzadko przejmują się tym, czy ich podwładni są zadowoleni z pracy. Tymczasem zatrudnianie uśmiechniętego i zadowolonego pracownika opłaca się znacznie bardziej. Oto dlaczego:

Jak wynika z badań Jennifer Pryce Jones, autorki książki “Happiness at Work”:

Wynika z tego, że o zadowolenie pracowników należy dbać. A to oznacza nie tylko godziwe wynagrodzenie, ale również cały szereg innych aspektów pracy – takich jak docenienie, samodzielność czy możliwość rozwoju.

W Polsce produktywność jest niska– szacuje się, że wyrabiamy ledwo nieco ponad połowę europejskiej normy. Przy czym pracujemy ciężko i długo – pod względem ilości godzin spędzonych w pracy – przodujemy. Może po prostu jesteśmy niezadowoleni z prac, które wykonujemy? Jak uważacie?