18 119 studentów nie mogło się mylić!

2012 Top100 student black 460x448 18 119 studentów nie mogło się mylić!

Tak imponująca grupa młodych i utalentowanych polskich studentów wskazała swoich
Idealnych Pracodawców. Uroczysta gala Universum Student Awards 2012, na której
ogłoszono zwycięzców, odbyła się 16 maja w Warszawie, w hotelu Mercure Grand.

Nagrodzeni pracodawcy zostali wyłonieni na podstawie badania Universum Student Survey
prowadzonego co roku wśród studentów najlepszych uczelni w kraju (w tegorocznej edycji
wzięło udział ponad 18 000 respondentów). Ranking ten, a także wiedza, która z niego
płynie, to dla firm i organizacji narzędzie do budowania pozytywnego wizerunku na rynku
pracy (employer branding).

Trendy 2012: Polska i świat

Galę rozpoczęła niezwykle inspirująca (według zgodnej opinii wszystkich uczestników)
prezentacja Claes’a Peyron’a z Universum Global, który wskazał na trzy główne globalne
trendy we współczesnym świecie i ich wpływ na relację: grupa talentów vs grupa
pracodawców. Zmieniająca się struktura demograficzna, otwieranie się nowych rynków
pracy, ale przede wszystkim Internet i rozwój związanych z nim technologii mobilnych, to
najważniejsze czynniki, które w znaczący sposób wpływają na strukturę zatrudnienia oraz
sytuację młodych kandydatów na studia oraz pracodawców.

Trendy z rynku polskiego omówił Sebastian Dyla, Senior Employer Branding Consultant
w Universum. Według najnowszego raportu Uniwersum Student Survey, najwięcej osób
w 5 głównych branżach: Inżynieria, IT, Nauki Ścisłe, Nauki Humanistyczne oraz Biznes
równorzędnie wskazuje bezpieczeństwo zatrudnienia oraz osiągniecie pozycji eksperta, jako
najważniejsze cele kariery zawodowej. Według badania o wyborze pierwszego pracodawcy
decyduje jego prestiż oraz możliwość zdobycia mocnych referencji na przyszłość.

Wnioski z raportu potwierdził panel dyskusyjny z udziałem studentów, który miał miejsce
podczas gali Universum Student Awards. Kasia, Michał, Piotr, Krzysztof oraz Mariusz
przedstawili obecnym pracodawcom, z jakimi problemami borykają się, wkraczając na rynek
pracy.

Dobre praktyki

Jeszcze przed wręczeniem nagród w programie gali znalazły się dwa case study, które
pokazały jak szerokie mogą być działania employer branding i jak skutecznie budują
wizerunek pracodawcy. Karolina Rymkiewicz, Starszy Specjalista ds. Marki Pracodawcy
i Młodego Talentu z PZU przedstawiła kampanię employer brandingową pod hasłem „Nie
tłumacz, gdzie pracujesz”, która znacząco zmieniła postrzeganie firmy wśród docelowej
grupy studentów.

Inny aspekt employer brandingu przedstawiła Magdalena Chudzikiewicz, Dyrektor ds.
Marketingu i PR Grupy Polskapresse. Projekt “Junior Media” stał się podstawą do omówienia

zagadnienia kampanii CSR jako możliwego elementu kształtowania pozytywnego wizerunku
pracodawcy.

And the winner is…

Kulminacyjnym punktem gali było wręczeni nagród Idealnych Pracodawców w 5 głównych
kategoriach: Nauki Humanistyczne, Nauki ścisłe, IT, Inżynieria i Biznes.

Poniżej przedstawiamy odbiorców statuetek, czyli trzech pierwszych miejsc. Pełny ranking
Universum Top 100 dostępny jest na www.universumglobal.com.

W Biznesie zwyciężyła firma Ernst & Young, dalej na podium znaleźli się Google Poland oraz
TVN S.A.

W branży Inżynieria ponownie triumfowała Skanska Grupa. Drugie miejsce zajął pojawiający
się po raz pierwszy w rankingu Volkswagen (incl. Audi, Porsche), a trzecie Budimex.

Złoto w IT zdobyło Google Poland, srebro Microsoft, a brąz IBM Polska. Ta trójka nie oddała
swoich miejsc od zeszłego roku.

W Naukach ścisłych pierwsze miejsce zajął L’Oréal Polska, zaraz za nim uplasowała się
Polpharma, a podium zamknęła firma Nestlé Polska.

TVN S.A. okazał się ponownie bezkonkurencyjny, jeśli chodzi o branżę: Nauki humanistyczne.
Drugie miejsce zajęła Telewizja Polska, a na trzecim znalazło się Google Poland, pojawiające
się już po raz trzeci w pierwszej trójce Idealnych Pracodawców 2012.

Przedstawiciele zwycięskich firm zgodnie podkreślali, że komunikacja ze studentami jest dla
nich bardzo ważna i jest wynikiem pracy całych zespołów, współpracy z uczelniami, a także
konsekwentną polityką w zakresie empoyer branding, także przy współpracy Universum.

Gratulujemy!

IMG 1044 460x306 18 119 studentów nie mogło się mylić!IMG 1464 460x306 18 119 studentów nie mogło się mylić!

Dodaj komentarz