Szanuj szefa swego, bo możesz mieć gorszego

Czy szanujesz swojego pracodawcę (obecnego lub byłego)? Większość pracowników szanuje – z badania zleconego przez PKPP Lewiatan wynika, że nie szanuje swoich przełożonych 9% pracowników.

Czy 9% a zatem prawie co dziesiąty to dużo? To zależy w jaki sposób zdefiniujemy szacunek i jak jego brak objawia się w pracy. Niestety przeprowadzająca badania na zlecenie Konfederacji firma badawcza nie zapytała pracowników ani o powody braku szacunku wobec szefa, ani też o to, co to dla pracownika tak naprawdę oznacza. Może być bowiem tak, że nie szanowanie swojego szefa sprowadza się do nie przejmowania się jego uwagami i humorami przy jednoczesnym wykonywaniu obowiązków, a może też oznaczać pogardę i ukrytą wrogość wyrażaną np. poprzez szkalowanie imienia przełożonego – czy to wobec współpracowników czy np. na forach internetowych.

Szacunek w pracy to rzecz często pomijana a niezwykle istotna – wpływa ona na jakość komunikacji między pracownikami, sprawia, że czujemy się ważni i potrzebni, nie pozwala na rozwój zachowań mobbingowych. Jak myślicie – co powoduje, że tracimy szacunek do swojego przełożonego?