TOP 7 prac dla osób uzależnionych od Facebook’a

praca social media TOP 7 prac dla osób uzależnionych od Facebook’aIlość użytkowników Facebooka rośnie. Dla osób, które nie wyobrażają sobie życia bez mediów społecznościowych, Facebook i inne serwisy społecznościowe mogą stać się również źródłem zawodowej kariery. Jakie opcje na pracę ma osoba, która os Facebooka i innych mediów społecznościowych jest uzależniona?

1.Specjalista Social Media

Najbardziej oczywistym zawodem dla uzależnionego od Facebook’a jest praca na stanowisku specjalisty Social Media. Czym zajmuje się taka osoba? Otóż do jej głównych zadań należy projektowanie strategii komunikacji marek w mediach społecznościowych i realizowanie założonych w strategii działań. Osoba ta prowadzi profile firm na Facebook, konta na mikroblogach, projektuje aplikacje, które podnoszą jakość interakcji z fanami marki, zajmuje się reklamą marek w social media. Miejscem zatrudnienia specjalistów social media są najczęściej agencje reklamowe i public relations, ale bywa też, że pracę znaleźć można w dużych firmach, w działach marketingu lub komunikacji.

2.Rekruter

Choć obecność na Facebook nie stanowi podstawy pracy rekrutera, to coraz częściej znajomość social media w pracy rekruterom pomaga. Po pierwsze mogą oni nawiązać kontakt z potencjalnymi kandydatami do pracy, zaprojektować kampanie rekrutacyjną w mediach społecznościowych, zwiększając tym samym zasięg działania i żywotności ogłoszeń, jak i mogą „prześwietlać” kandydatów pod kątem ich kontaktów, zachowania w mediach społecznościowych a nawet cech osobowości.

3.Strateg (marketingowiec)

W praktycznie każdej agencji marketingowej czy większym dziale marketingu musi znaleźć się strateg, czyli osoba, która odpowiedzialna jest za budowanie strategii promocji firmy lub marki na rynku. Trudno wyobrazić sobie obecnie obecność na rynku poza internetem -w tym w szczególności w social media. I choć Facebook nie nadaje się do promocji każdego produktu, to kampanie takie jak „nie biegam” poświęcone środkowi na zapobieganie biegunkom pokazują, że nawet wokół produktu, który pozornie nie powinien znaleźć się w serwisie służącym rozrywce, można stworzyć w social media szum.

4.Infobroker

Głównym zadaniem infobrokera jest pozyskiwanie informacji na zadany temat. Researche, analizy rynku, bazy danych służące benchmarkingowi – to wszystko należy do zadań infobrokerów pracujących w wyspecjalizowanych agencjach badania rynku lub firmach infobrokerskich. Media społecznościowe stanowią ogromną kopalnie wiedzy na interesujące infobrokera tematy – zwłaszcza, że znaleźć można tu informacje nie tylko o firmach ale również osobowe.

detektyw TOP 7 prac dla osób uzależnionych od Facebook’a

5.Detektyw

Profesją, która korzysta z narzędzi infobrokera jest detektyw. Osoba ta musi potrafić znaleźć informacje w różnych źródłach – często zaś źródłem tym jest właśnie Facebook i inne social media. Coraz mniej radzimy sobie z chronieniem naszej prywatności, wielu użytkowników nie zadaje sobie trudu blokowania swojego profilu w żadnym, nawet najmniejszym stopniu – to dla detektywa prawdziwa kopalnia wiedzy (również tej związanej ze zdradami małżeńskimi).

6.Social Media Ghost Writer

Myślicie że gwiazdy i celebryci sami prowadzą swoje blogi, konta w mikroblogach czy profile na Facebook? Otóż nie! Nie mają na to czasu. Zamiast tego zatrudniają jedną (a czasem i kilka) osób, które uzupełniają ich kanały komunikacji w najświeższe newsy i odpowiadają na pytania fanów, budując z nimi relacje. Niektóre gwiazdy szukają wsparcia w specjalistach oficjalnie (jakiś czas temu blogera szukała Alicia Keys), ale większość tego typu profesji zdobywa się pocztą pantoflową lub pracując w agencji marketingowej bądź e-PR.

7.Programista aplikacji

Programista kojarzy się zwykle ze zwykłym klepaczem kodu, który siedząc w swojej kanciapce nie zna innego świata poza zero-jedynkowym.Taki obraz to jednak krzywdzący stereotyp. Programiści realizują się bowiem nie tylko w skomplikowanych systemach programistycznych, ale również w tworzeniu różnych aplikacji, które wykorzystywane są następnie w social media. Programista, który chce być guru Facebooka czy aplikacji mobilnych musi nie tylko doskonale znać docelowe API systemu w którym będzie się poruszał, ale również śledzić nowinki i rozwiązania, bo choć nie projektuje aplikacji sam (tylko często przy współudziale marketingowców) to musi wiedzieć co się da a czego się zrobić nie da, musi testować stworzone przez siebie aplikacje – jednym słowem, musi być z Facebookiem czy Google+ na bieżąco.

Jakie jeszcze prace związane z social media przychodzą Wam do głowy? Warto interesować się tym obszarem stojąc u progu kariery – specjalistów nadal nie jest wielu, a wziąwszy pod uwagę to, że jeszcze 3-4 lata temu nikt nie przewidywał, że będzie można pracować w zawodzie związanym z mediami społecznościowymi wydaje się, że branża ta ma spory potencjał.

Dodaj komentarz