Google inwestuje w gimnazjalistki

Czy planowanie swojej kariery już w gimnazjum to nie za wcześnie? Często przecież nawet osoby, które już skończyły studia nadal nie wiedzą, co chcą robić w życiu. Najbardziej pożądany pracodawca, czyli Google, wspiera jednak już najmłodsze talenty – i to wśród kobiet. Akcja Code Girls, której patronuje, jest bowiem przeznaczona dla młodych dziewcząt, które chcą zostać programistkami.

Kobiet w branży IT nie ma wiele i choć mogą one być równie dobrymi programistkami jak mężczyźni, to ścieżka ich kariery nie jest zbyt łatwa. Często niedoceniane czy wręcz zniechęcane do „zabawy z komputerami” rezygnują. Dlatego też, Google Polska wspiera młode talenty i wraz z serwisem zadane.pl uruchamia akcję Code Girls.

Konkurs skierowany jest do dziewcząt w wieku gimnazjalnym i ponad gimnazjalnym. Mają one samodzielnie bądź w 2-3 osobowych teamach opracować aplikację na Chrome lub Androida. Zgłaszać (poprzez stronę zadane.pl) można się od przedwczoraj, a termin nadsyłania aplikacji upływa 26 lutego. Przez cały czas, uczestniczki konkursu mają otrzymywać porady i pomoc merytoryczną od inżynierów Google. W dniu kobiet, w krakowskim biurze Google aplikacje zostaną zaprezentowane, a zwyciężczynie otrzymają nagrody (smartfony). Nie mam też wątpliwości, że Google będzie śledzić karierę co zdolniejszych dziewcząt.

Czy takie programy mogą zachęcić kobiety do większego zainteresowania branżą IT?