Strona internetowa pracodawcy – na co zwrócić uwagę przed rozmową kwalifikacyjną?

praca strona www Strona internetowa pracodawcy – na co zwrócić uwagę przed rozmową kwalifikacyjną? Przygotowując się do rozmowy kwalifikacyjnej koniecznie musimy odwiedzić stronę internetową pracodawcy. To kopalnia wiedzy o firmie. Informacje z niej pozwolą nam nie tylko podjąć bardziej świadomą decyzję dotyczącą tego czy chcemy w firmie pracować, ale również pozwolą nam się przygotować na ewentualne pytania ze strony pracodawcy. Na co zwrócić szczególną uwagę?

Obszar działalności

Każda strona internetowa ma zakładkę „o firmie”(czasami jest to po prostu strona główna). W tym miejscu, firma opisuje zakres swojej działalności – czyli co robi i po co. Całość tekstu czytamy bardzo uważnie. Między słowami możemy bowiem również znaleźć wartości i misję firmy – dowiemy się dzięki temu na co firma stawia (zysk, rozwój, jakość obsługi klienta) – dzięki czemu, będziemy wiedzieć na co nacisk kłaść na rozmowie kwalifikacyjnej. (analogicznie – rentowność pracownika, możliwość rozwoju zawodowego, nastawienie proklienckie). Niekiedy takie informacje, znajdziemy w innych zakładkach (np. nasza misja) – zawsze warto je uważnie przeczytać.

Lista klientów

Firmy usługowe, publikują na stronach listy swoich klientów (portfolio klientów). Firmy producenckie niekiedy publikują listy dystrybutorów. Jeśli takie portfolio na stronie się znajduje, warto się mu przyjrzeć. Po pierwsze, dzięki temu będziemy wiedzieć z jakiego kalibru firmą mamy do czynienia – czy w portfolio są duże, czy słabe, mało znane marki (co oznacza jednocześnie mniejsze budżety oraz mniejszą zamożność firmy). Po drugie, o tych klientów czy dystrybutorów możemy zostać zapytani na rozmowie kwalifikacyjnej. Po trzecie – taka informacja daje nam bazę pod pytanie do rekrutera, którym pokażemy, że znamy organizację do której chcemy się dostać. (Pytanie może brzmieć „Na Państwa stronie widziałem, że współpracujecie z firm X – co dla niej robiliście?”)

Lista produktów / usług

Bardzo ważną rzeczą, jest lista produktów i usług. Niezależnie czy znamy się na branży do której dostać się staramy, czy jest to dla nas nowość. Przeczytajmy dokładnie wszystkie informacje – przydadzą się w trakcie rozmowy. Jeśli do tej pory branża była dla nas nowością, pokażemy, że szybko się uczymy i jesteśmy w stanie w dość krótkim czasie opanować zagadnienia ważne z punktu widzenia firmy (niezależnie od stanowiska na jakie kandydujemy, to co jest specjalnością naszej firmy powinno być nam znane). Jeśli zaś znamy branże, będziemy mogli pokazać swoją chęć zaangażowania się w nową firmę, a poza tym, będziemy mieć jasność czym nowa firma różni się od tych, w których pracowaliśmy. Lista usług lub produktów jest też zawsze dobrym punktem wyjścia do zadania pytania rekruterowi.

Zakładka kontakt

Ta zakładka to nie tylko dane na temat siedziby firmy, ale również wiadomość o stanie prawnym firmy (czy jest to spółka cywilna, jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka akcyjna) oraz jej zasięgu, liczbie oddziałów. W zakładce kontakt znajdziemy też często wizualizację dojazdu lub zdjęcie siedziby firmy. Stan prawny organizacji (czyli to czy jest to spółka, czy inna forma działalności) może podpowiedzieć nam też, jaka jest struktura firmy, kto ma głos decyzyjny. Przy spółce akcyjnej decyzyjny jest zarząd, a za zatrudnienie nas będzie najczęściej odpowiadał kierownik działu, do którego aplikujemy. Przy jednoosobowej działalności gospodarczej, bogiem w firmie jest szef i to on podejmuje wszystkie najważniejsze decyzje – również te rekrutacyjne.

Zakładka Kariera lub Praca

Coraz więcej firm ma swoje zakładki poświęcone pracy lub karierze. Na tych stronach znajdziemy nierzadko nie tylko aktualne ogłoszenia, ale również wszelkie informacje na temat przebiegu procesu rekrutacyjnego lub tego, jak pracuje się w firmie i co firma oferuje. Przestudiujmy ją dokładnie.

Inne kanały pracodawcy

Strona internetowa często posiada również liczne odnośniki – do Fan Page’a na Facebook firmy, do mikroblogu, innych stron, które np. stanowią spółki córki lub inne obszary działalności firmy (np. osobne strony dedykowane odbiorcom delalicznym, a osobne hurtowym, strony poszczególnych produktów producenta). Warto się z nimi nawet pobieżnie zapoznać, by mieć jasny ogląd na strukturę całej firmy i jej ofertę.

Dla pracodawcy, zignorowanie jego strony internetowej i brak jakiejkolwiek wiedzy na temat firmy, do której chcemy się dostać, jest wyrazem braku zaangażowania i motywacji do pracy w tej właśnie firmie. Nie dajmy się na tym złapać. Przeglądnięcie strony internetowej nie zajmie nam więcej niż 15 minut.

Dodaj komentarz