Sporo nowych miejsc pracy w Polsce

nowa praca2 Sporo nowych miejsc pracy w PolsceChoć bezrobocie u nas spore, to możemy cieszyć się z jednego – nasz kraj się całkiem nieźle rozwija i dzięki temu powstają nowe miejsca pracy – pod tym względem jesteśmy na trzecim miejscu w Europie.

Z badania Ernst &Young wynika, że w Polsce w 2010 roku powstało 12,4 tys nowych miejsc pracy. Więcej nowych możliwości zatrudnienia pojawiło się jedynie w Wielkiej Brytanii (21,2 tys) i we Francji (14,9 tys).

Nowe miejsca pracy w Polsce zawdzięczamy w głównej mierze pracodawcom zagranicznym. Najwięcej nowych stanowisk powstało w wyniku inwestycji amerykańskich (3,8 tys stanowisk), koreańskich (1,6 tys) oraz firm niemieckich i brytyjskich (niespełna po 1000 miejsc pracy). Inwestycje, w wyniku których dochodzi w Polsce do stworzenia nowych miejsc pracy należą do jednych z większych w Europie – średnio na jedną inwestycję przypada 86,5 nowych miejsc pracy – co świadczy o rozmachu dokonywanych zmian na mapie inwestycyjnej.

A w jakich branżach powstało najwięcej nowych miejsc pracy? Głównie w produkcji (RTV i motoryzacyjnej), co oznacza, że w przeważającej mierze powstające miejsca pracy wymagają pracowników niewykwalifikowanych. Całkiem sporo powstało też jednak nowych centrów biznesowych, do których poszukiwane są osoby znające języki obce.

Oczywiście nowe miejsca pracy to nie jedyny wskaźnik zmian na rynku pracy. Pod uwagę wziąć trzeba też ilość stanowisk zlikwidowanych oraz warunki pracy na tych nowych stanowiskach (które w branży produkcyjnej nie zawsze są bardzo dobre).

Dodaj komentarz

4 Responses to “Sporo nowych miejsc pracy w Polsce”

  1. statyastyka nie da sie zyc says:

    ze statystyki ladnie to wyglada,ale zrobcie to na podst.podlasia itp..Zobaczcie jakie sa place za jaka prace,przeciez to czasy noekolonializmu i sredniowiecznego poddanstwa za odrobine chleba.Warto zadac sobie trudu i sprawdzic to w Bielsku Podlaskim,czy pracujesz w godz nocnych,w soboty-nie widac konkretnego odzwierciedlenia w placy.,szczegolne place i stosunki istnieja w firmach ochroniarskich-to juz wogle parodia.Te trzecie miejsce to,tak jak nasza srednia placa,ktora podbija okreslona grupa wybranych,olbrzymie odprawy itp.

  2. Lukas says:

    Dokładnie liczby i statystyki co innego rzeczywistosc co innego. Przytaczam cytat “A w jakich branżach powstało najwięcej nowych miejsc pracy? Głównie w produkcji (RTV i motoryzacyjnej), co oznacza, że w przeważającej mierze powstające miejsca pracy wymagają pracowników niewykwalifikowanych. ” Osoba piszaca ten artykul nie posiada elementarnej nawet wiedzy na temat jak wyglada praca na producji żeby dostac prace na produkcji dzis wymagane sa róznego rodzaje kwalifikacje typu cnc , papiery spawacza itp a niewykwalifikowany pracownik moze co najwyzej sprzatac hale produkcyjną (jeśli załatwi sobie grupe inwalidzką i zechcą go przyjąć)
    Niestety polskie szkolnictwo wyglada jak wyglada a róznego rodzaju kursy teoretycznie mozna zrobić ale trzeba miec na nie pieniadze jesli sie nie ma to i kwalifikacji sie nie ma a bez jakichkolwiek kwalifikacji to tylko jak napisałem wyzej.
    Swoją droga skoro powstało tyle miejsc pracy w branży produkcja to droga autorko tekstu bardzo prosze o podanie mi namiarów na kilka takich miejsc pracy w całej pl na produkcji choćby gdzie przyjmą człowieka ze średnim ogólnokształcącym bez doswiadczenia zawodowego w dodatku chętnie skorzystam bo sam jakos nie trafiłem na ofertę pracy choćby na produkcji gdzie nie wymagane sa kwalifikacje i zawód. Pozdrawiam

  3. alek says:

    Super… procenty procenty i procenty !!!

    Cieszyć się tym że Polska jest stała się “chinami w europie”??? Nawet chińskie firmy zaczynają przerzucać swoją “tanią” produkcję do kraju nad wisłą… Tu nie ma powodów do radości raczej wypada zapłakać…

  4. justi says:

    ale na pewno nie w moim mieście ,w moim mieście jak nie było tak dalej nie ma ofert pracy-więc nie w każdym mieście są nowe miejsca pracy ciekawe kiedy w moim mieście pojawią się jakieśnowe miejsca pracy lub w ogóle jakieś oferty pracy