Znęcanie się w pracy – najczęstsze przejawy

mobbing2 Znęcanie się w pracy – najczęstsze przejawyMamy w Polsce pojęcie mobbingu – czyli znęcania się w pracy nad pracownikiem. W efekcie stosowania wobec pracownika mobbingu spada jego samoocena, podnosi się poziom stresu, pracownik czuje się ośmieszany, poniżany i izolowany od reszty zespołu. Jakie zachowania współpracowników i przełożonych najczęściej interpretujemy jako znęcanie się w pracy?

Serwis CareerBuilder przeprowadził wśród pracowników badanie dotyczące bullyingu – anglojezycznego pojęcia pod którym kryje się właśnie znęcanie się nad pracownikiem w miejscu pracy. Jakie problemy wskazywali najczęściej badani? (w nawiasach procentowy wskaźnik tego, ilu badanych doświadczyło takich zachowań ze strony szefa bądź pracodawców.

  • Ignorowanie uwag pracownika i nie branie jego zdania pod uwagę – (43%)
  • Oskarżenie o popełnienie błędu (niesłuszne) – (40%)
  • Silne skrytykowanie pracownika – (38%)
  • Zmuszenie do wykonania zadania, które nie znajduje się w zakresie obowiązków pracownika – (38%)
  • Inne standardy i zasady dotyczące pracownika i jego współpracowników – (37%)
  • Złośliwe spojrzenia – (31%)
  • Plotkowanie na temat pracownika – (27%)
  • Nakrzyczenie na pracownika przy innych pracownikach przez przełożonego – (24%)
  • Złośliwe komentarze na temat pracy pracownika udzielane na zebraniach zespołu – (23%)
  • Przypisanie sobie zasług za wykonane zadanie przez innego pracownika – (21%)

A czy wam zdarzają się takie sytuacje jak te powyżej? Czy u nas w kraju znęcanie się nad pracownikami w pracy jest równie częste? Jak uważacie?

Dodaj komentarz

One Response to “Znęcanie się w pracy – najczęstsze przejawy”

  1. mlawa says:

    jestem w pracy nekana przez kolezankie