Pracownicy wolą zestawy słuchawkowe niż słuchawki telefoniczne

Słuchawka telefoniczna w ręce czy w uchu? Jak wygodniej rozmawia się pracownikom przez telefon z klientami, kontrahentami czy współpracownikami?

Uniwersytet Londyński przeprowadził badania związane z wygodą wykorzystywania zestawów słuchawkowych przez pracowników. Sprzęt do badań, dostarczyła firma Jabra – producent tego typu urządzeń (pozostaje więc mieć nadzieję, że badania wykonano prawidłowo). W każdym razie – badacze, chcieli dowiedzieć się, czy dla pracowników korzystających ze zunifikowanej komunikacji (UC) – czyli komunikacji, która integruje różne kanały przesyłu danych, korzystanie z zestawów słuchawkowych będzie bardziej efektywne, niż używanie w pracy zwykłego telefonu z normalną, trzymaną w ręku słuchawką.

W toku prowadzonych badań okazało się, że zestaw słuchawkowy jest lepszy niż tradycyjna słuchawka – pozwala skrócić czas połączenia (o 1/3), owocuje lepszą jakością dźwięku i słyszalności, oraz ułatwia przełączanie funkcji między kanałami UC. To tyle wniosków z badań. Praktyczne wykorzystanie zestawów słuchawkowych jest jeszcze nie wielkie – oczywiście korzystają z nich call center, w firmach mniejszych spotyka się je jednak dość rzadko. Jak myślicie – czy również na stanowiskach, które nie korzystają z telefonu non stop, zestaw słuchawkowy byłby przydatny?

Ciekawe ilu rekruterów korzysta z tego typu zestawów – bądź co bądź, rozmowy rekrutacyjne przez telefon wcale nie są takie rzadkie.