Kreatywna rekrutacja za pomocą filiżanki

Czy filiżankę można wykorzystać w rekrutacji? Na pomysłowy sposób wykorzystania filiżanek wpadła agencja reklamowa przygotowująca projekt dla firmy head-hunterskiej. Projekt okazał się nie tylko nietuzinkowy, ale również skuteczny.

Co zrobiono? Otóż wyprodukowano filiżanki niezwykle podobne z zewnątrz do filiżanek wykorzystywanych w firmie z której head -hunterzy chcieli „wyciągnąć” pracowników. Filiżanki przeszmuglowano do konkurencyjnej firmy. Różnica między nowymi a starymi filiżankami polegała na tym, że na dnie nowych filiżanek umieszczono napis „Rekomendujemy picie kawy gdzie indziej”. Wykorzystano tu grę słów -”The coffee is highly recommended elsewhere” – słowo recommended oznaczało nazwę agencji head hunterskiej.

W wyniku tej nietypowej kampanii, 10% pracowników konkurencji skontaktowało się z „filiżankodawcami” a trzy osoby przeszły do nowej firmy. Kampania okazała się zatem skuteczna i nawet zarząd firmy która padłą ofiarą nietypowego head-huntingu był pełen podziwu dla projektu.

źródło:coloribus.com