Praca dzięki serwisom społecznościowym?

social Praca dzięki serwisom społecznościowym?Czy to, że jesteś aktywnym użytkownikiem serwisów społecznościowych może przełożyć się na otrzymanie propozycji pracy? Ile osób już zetknęło się z zaproszeniem do udziału w procesie rekrutacyjnym dzięki obecności w Internecie?

HRK serwis doradztwa personalnego, zbadał to, czy obecność w mediach społecznościowych przekłada się na atrakcyjność na rynku pracy czy też nie. W tym momencie, w Polsce jeszcze bycie na Facebooku czy w serwisie Goldenline nie daje aż takiego odzewu jak w krajach zachodnich czy w USA – 60% ankietowanych nie otrzymało nigdy oferty pracy dzięki temu, że są obecni w social media. Podobna ilość (61%) nie zna nikogo kto taką propozycję by otrzymał.

40% jednak takie zaproszenie dostało – przede wszystkim są to osoby w wieku 26-30 lat (37%) i 31-45 lat (35%) – głównie specjaliści (bezrobotni i osoby niewykwalifikowane taką propozycje dostają rzadziej). Czy zatem warto mieć swój profil i być aktywnym w serwisach społecznościowych? Jeśli jesteś specjalistą, to tak. Przynajmniej z kilku powodów:

  • zawsze możesz znaleźć się w tej grupce 40% osób, którzy taka propozycję otrzymali
  • udział internetu w rekrutacji od lat systematycznie rośnie i rósł będzie
  • propozycje można dostać również wtedy, kiedy aktywnie nie szukamy pracy – czyli jesteśmy kandydatem pasywnym

A czy wy budujecie swój wizerunek w internecie czy nie zaprzątacie sobie tym głowy?

Dodaj komentarz

One Response to “Praca dzięki serwisom społecznościowym?”

  1. Zosia says:

    Zastanawiają mnie te wyniki statystyczne. To rodzi fundamentalne dla mnie pytanie, a co z tymi, którzy poszukują pracy, mają wysokie kwalifikacja, są bezrobotni, ale … tu dodam, są w wieku 50+. Portale społecznościowe są skuteczne wtedy, kiedy ilość zaproszonych na spotkanie kwalifikacyjne jest proporcjonalna w każdej grupie wiekowej. Wszyscy wiedzą, że ludzie młodzi są tanimi pracownikami. Ci starsi uchodzą zaś za drogich, z czym się o0czywiscie nie zgadzam. Odnoszę natomiast wrażenie, że pracodawcom nie zależy na dobrych pracownikach, tylko tanich. Mogą być oni ciemni jak tabaka w rogu, ale wystarczy młody wiek, często blond włosy i długie nogi, etc. To zabawne, ale prawdziwe. Aby osiągnąć sukces pracodawca musi wiedzieć, iż jedynie otaczanie się mądrymi i doświadczonymi pracownikami, ( często mądrzejszymi od przełożonych), jest gwarantem powodzenia w interesach. Druga kwestia jest taka, iż ogłoszenia o pracy są nieaktualne, ponieważ pracodawcy stwarzają jedynie pozory korzystając z portali społecznościowych. W rzeczywistości te wakaty są już dawno obsadzone.