Autocenzura w pracy

silence Autocenzura w pracyCzy jeśli zauważysz, że coś w Twojej pracy można by usprawnić z korzyścią dla całej firmy to mówisz o tym swojemu przełożonemu? Jak często zdarza Ci się zatrzymywać dla siebie informacje, które mogłyby być przydatne w firmie?

Podczas spotkań rekrutacyjnych 90% kandydatów pytanych o sposoby wprowadzania usprawnień w pracy w pracy mówi o efektywnej i sprawnej komunikacji (dlatego przestałam już zadawać to pytanie i stosuje bardziej podchwytliwe warianty behawioralne). W każdym razie, jako pracownicy deklarujemy otwartość na dyskusję, rozmowę i wymianę informacji. Z badań Harvard Business Review wynika jednak, że pracownicy bardzo wiele informacji zachowują dla siebie. I robią to z różnych powodów.

439 respondentów zapytano w badaniach o to, z jakich powodów nie dzielą się pomysłami na zmiany w firmie. Wyniki są dość zaskakujące:

  • 25% pracowników nie mówi o swoich obserwacjach czy pomysłach, bo nie chcą tracić czasu
  • 42% pracowników zatrzymuje informacje dla siebie, bo wiedzą że ujawniając je nic nie zyskają a mogą stracić (np. opinie lub dostać dodatkowe zadania).
  • 20% pracowników nie mówi o nowych pomysłach, gdyż boją się konsekwencji

A z jakich powodów wy powstrzymujecie się od dzielenia się pomysłami w firmie?

źródło:hbrp.pl

Dodaj komentarz

One Response to “Autocenzura w pracy”

  1. jozi says:

    Kto zdrowy na umyśle i ciele będzie sprzedawać za darmo pomysły racjonalizatorskie usprawniające pracę firmy – czytaj zwiększenie DOCHODU.??? NIKT

    Inteligentny człowiek, który obskoczy w swoim życiu kilka firm widzi co gdzie źle funkcjonuje i gdzie coś “ulepszyć”, zbiera kapitał i wkońcu zakłada swój biznes. Dopiero w swojej firmie wprowadza zmiany które zwiększają dochód i czynią jego firmę lepszą od konkurencji.