Perfumy o zapachu pieniędzy – dla zwiększenia efektywności pracy

Japończycy, którzy już od dawna badają wpływ zapachów na samopoczucie, zdrowie i zachowanie, odkryli jakiś czas temu, że zapach pieniędzy wpływa na pozytywnie na efektywność pracy pracowników szeregowych. Rozpylając zapach „kasy”, można wpłynąć pozytywnie na wydajność kasy. Zainspirowany tym pomysłem projektant Patrick McCarthy wprowadza na rynek perfumy o zapachu pieniędzy – czy nasi szefowie zaczną nim pachnieć?

Money, to perfumy, do których produkcji wykorzystano „aromat” pieniędzy. Oczywiście sam z siebie byłby kiepską nuta, wzbogacono więc perfumy o inne dodatki, które uprzyjemniają zapach. Pieniądze mają być w perfumach jednak wyczuwalne.

Money Partricka McCarthy pakowane są w gustowne pudełeczko wyściełane… ścinkami prawdziwych pieniędzy – nie są to jednak (chyba) banknoty 100$. Nie jest to pierwszy projekt „pieniędzy w płynie” – pierwsza próba konstrukcji modnego i wzmagającego efektywność zapachu to jeszcze 2006 rok – poprzednia wersja perfum nie uzyskała jednak szerokiej aprobaty. Czy obecna wersja będzie lepsza czy też okaże się żartem skierowanym w zachłannych? Przy poprzedniej wersji nie dowiedziono przecież jeszcze, że zapach pieniędzy może wpływać pozytywnie na pracę…

źrodło:liquidmoney.com