Specjaliści chcą do korporacji

Gdzie wolą pracować managerowie? W rodzimych firmach o przyjaznej atmosferze i w mniejszym zespole, czy w międzynarodowych korporacjach? Czy zmiana stosunku do korporacji zmieniła coś w preferencjach specjalistów odnośnie ich wymarzonego miejsca pracy?

Jeszcze kilka lat temu, praca w korporacji była ziemią obiecaną większości absolwentów. Liczne szkolenia – często międzynarodowe, imprezy integracyjne na których T.Love „gra do kotleta”, wysoka pensja, lekcje języków obcych, prestiż marki dla której się pracuje, wczasy pod gruszą, zagraniczne wycieczki za wyniki, premie stanowiące 200 a nie 20% pensji, możliwość pięcia się po długiej drabinie juniorów, seniorów, managerów – to wszystko sprawiało, że korporacje biły na głowę mniejsze firmy, w których przyszłość pracownika nie wyglądała tak różowo. Obecnie, nie jest podobno aż tak różowo – wiele badań donosi, że poczucie bycia trybikiem, ciągłe nadgodziny, wymienianie pracowników na nowsze modele, rywalizacja na każdym kroku wypaliła japiszonów, a młode pokolenie ceniąc sobie bardziej work – life balans i chcąc mieć poczucie że pracują by żyć a nie żyją dla pracy nie jest już tak entuzjastycznie nastawione do korporacji. Czy jednak na pewno? Z badań Antal International wynika, że managerowie i specjaliści nadal jednak preferują korporacje – co najwyżej liczą się z kosztami, jakie bycie „korpoludem” niesie.

Antal International to międzynarodowa firma zajmująca się rekrutacją managerów i specjalistów. Firma ta, przeprowadziła badanie pytając wyższą i średnią kadrę managerską o to, gdzie chcieliby pracować. Dzięki temu stworzono ranking najbardziej pożądanych przez polską kadrę managerską pracodawców. Okazało się, że są to głównie międzynarodowe korporacje.

W branży bankowości prym wiedzie BRE Bank – chce w nim pracować 13% pytanych specjalistów z tej dziedziny. W FMCG – Unilever (12% badanych). W energetyce – Alstom (co piąty badany). Niekwestionowanym liderem Marketingu IT jest Google (39% badanych z branży marketingu, 22% pracowników IT). W ramach usług dla biznesu, przoduje Amway (SSC) – 17% badanych.

Powyższe wskaźniki nie oznaczają jedynie tego, że w wymienionych firmach świetnie się pracuje – oznaczają jednak to, że firmy te mają świetny wizerunek zewnętrzny, kierowany do potencjalnych pracowników. Nie każdy z badanych zna przecież osobiście pracownika Unilevera czy Google, a jednak firmom tym, udało się w swoich branżach zbudować taki wizerunek na zewnątrz, że ludzie chcą u nich pracować. Ten wizerunek kierowany jest też do wewnątrz, za część opinii o pracodawcy odpowiedzialny jest bowiem każdy pracownik firmy, który rozmawiając o swojej pracy z innym pracownikiem, wystawia firmie wizytówkę.

A jak wy reprezentujecie swoje firmy? Mówicie o nich źle czy dobrze?

źródło:antal.com