Warsztaty z flirtowania dla pracowników pizzerii

Jakie szkolenie można zafundować swoim pracownikom by wzmocnić ich kompetencje sprzedażowe? Może szkolenia z uwodzenia i flirtowania? Tak zrobiła jedna z sieci fast food – Pizza Express.

Pizzeria wynajęła aktora Karla Jamesa by przeprowadził z pracownikami serię warsztatów skoncentrowanych na nauce flirtowania i prowadzenia miłych pogawędek z klientami korzystającymi z usług pizzerii. Zajęcia mają na celu podnieść jakość obsługi klienta oraz sprawić, by klienci chętniej odwiedzali restauracje. W ramach warsztatów, poza technikami flirtowania, kelnerki mają też zostać przeszkolone z „nietypowych metod nawiązywania i podtrzymywania kontaktu twarzą w twarz”.

Poprawa umiejętności komunikacji u obsługi pizzerii ma przełożyć się biznesowo na wzrost zamówień od klientów. Czując się dowartościowani, klienci mieliby chętniej odwiedzać pizzerię. Koncepcja nie jest zresztą pozbawiona sensu. Kilka lat temu jedna z sieci kawiarni w Polsce miała politykę zatrudnienia nie pozwalającą na pracę na kasie osobie wysokiej – założenie było takie, że klient na którego osoba której płaci patrzy z góry, czuje się niekomfortowo i mniej chętny będzie do odwiedzenia kawiarni ponownie.

Czy uważacie, że takie szkolenia mają sens czy też są sporą przesadą?