Lista To-Do na żółtych karteczkach

Tworzenie list zadań na dany dzień, to jedna z podstawowych metod zarządzania własną pracą. Niestety niekiedy nasza lista zadań wygląda bardziej jak lista pobożnych życzeń – mamy na niej bowiem kilkanaście spraw, których nie da się wykonać w ciągu jednego dnia. Efekt? Nadmiar pracy i strata czasu na to, by wybrać te zadania, które powinny być priorytetowe. Zbyt długa lista zadań to również dodatkowy stres, który odczuwamy widząc, że zadania ubywają wolno i nie mamy szans na to, by się wyrobić. Dobrym sposobem na priorytetyzację zadań może być wykorzystanie popularnych, biurowych żółtych karteczek.

Twój dzień pracy to ograniczona ilość czasu – siłą rzeczy więc, jesteś w stanie zrobić jedynie ograniczoną ilość zadań i wypisywanie litanii na liście zadań wcale nie pomoże Ci ani w doborze zadań najważniejszych ani też w budowaniu poczucia skuteczności i efektywności. Jak zatem zapobiec tworzeniu zbyt długich list zadań? Jednym ze sposobów jest ograniczenie miejsca w którym wypisujemy swoje zadania – np. z wykorzystaniem żółtych karteczek typu post-it.

Typowa „żółta karteczka” ma wymiary 76 x 76 mm- ograniczona przestrzeń kartki pozwala na umieszczenie na niej zaledwie kilku zadań. I choć ilość ta może wydawać ci się zatrważająco niewielka w kontekście koniecznych do wykonania zadań, to jest to tak naprawdę w zupełności wystarczająca ilość miejsca by zaplanować działania na 8 godzinny dzień pracy. Zmniejszenie zaś liczby zadań na liście „to-do” pozwoli na:

Jeśli zdecydujecie się na wypróbowanie tej metody, dajcie znać jak Wam się pracuje w ten sposób.