Efektywność komunikacji spada wraz ze wzrostem firmy

studenckie CV Efektywność komunikacji spada wraz ze wzrostem firmy Im mniejsza firma, tym lepsza komunikacja między pracownikami – takie wyniki badań przytacza Mindlab International. Wszystko zasadza się na tym, że w mniejszych firmach komunikacja częściej odbywa się twarzą w twarz. W większych – gdzie częściej polega się na mailu i telefonie – jakość komunikacji oceniana jest przez pracowników gorzej.

W ocenie 45% pracowników mikro firm komunikacja w ich miejscu pracy jest efektywna i dobra. Dla małych firm, odsetek w ten sposób oceniających sytuację pracowników spada do 31%, w firmach średnich – do 16%.

Mindlab International postanowiło zbadać, jaki rodzaj komunikacji jest najbardziej efektywny w pracy biurowej. W tym celu monitorowano aktywność mózgu wybranych 24 pracowników, w czasie kiedy pracownicy Ci wykonywali codzienne czynności biurowe i komunikowali się z resztą zespołu za pomocą czterech narzędzi – rozmowy bezpośredniej (twarzą w twarz), rozmowy telefonicznej, konferencji video oraz rozmowy przez Internet. Najbardziej efektywnymi metodami komunikacji okazały się te, w których pracownicy mają okazje się widzieć – czyli rozmowy twarzą w twarz lub video konferencje. Były one również najbardziej skuteczne, dokładne oraz dawały najwięcej zadowolenia pracownikowi.

Dodaj komentarz