Potwierdzenie odebrania wiadomości przy wysyłaniu CV

Część z osób przesyłających aplikacje w odpowiedzi na ogłoszenie, zaznacza przy wysyłce maila żądanie potwierdzenia wysłania wiadomości. Czy to dobry pomysł na upewnienie się, że rekruter otrzymał nasze CV? I co nam tak naprawdę mówi to, że otrzymamy potwierdzenie?

Ostatnio coraz częściej spotykam się z tym, że kandydaci do pracy, wysyłając mail z aplikacją włączają w swoim programie pocztowym opcję żądania potwierdzenia wiadomości. Takie działanie powoduje, że kandydat do pracy zyskuje pewność (po otrzymaniu potwierdzenia), że jego mail dotarł do osoby koordynującej proces rekrutacji – a jak na żądanie potwierdzenia reagują rekruterzy?

Zapytałam o to, za pomocą serwisu Goldenline, kilkunastu profesjonalistów. Okazuje się, że żądanie potwierdzenia otrzymania wiadomości, jest przez nich praktyką dopuszczalną i nie ocenianą negatywnie. Rekruterom nie przeszkadza to, że kandydat do pracy pragnie za pomocą żądania potwierdzenia odebrania wiadomości upewnić się, że jego CV dotarło do rekrutera – zatem z opcji tej, możemy korzystać bez obaw.

Pamiętajmy, że otrzymanie potwierdzenia odebrania wiadomości nie jest równoznaczne z tym, że ktoś nasze CV przeczytał – jest dla nas tylko informacją, że mail doszedł, oraz że został przez kogoś odebrany. Nie zakładajmy jednak, że w momencie kiedy otrzymujemy potwierdzenie, nasze CV zostało przeczytane. Programy pocztowe, wysyłają potwierdzenie w momencie, kiedy odbiorca wiadomości otworzy maila – może się jednak zdarzyć tak, że nasza wiadomość zostaje otwarta po to, by osoba ją odbierająca, mogła ją przesłać do właściwej, odpowiedzialnej za rekrutację osoby (np. kierownika działu) i nasze CV zostanie przeczytane w późniejszym terminie. Warto jednak korzystać z tej możliwości, dzięki niej bowiem, nie musimy niepokoić się o to, że wysłaliśmy CV pod zły, nieistniejący adres, lub też, że nasze CV trafiło do spamu, co niekiedy może się zdarzyć, jeśli korzystamy z darmowych skrzynek pocztowych.