Ile Twój Facebook kosztuje Twojego szefa?

14 miliardów Funtów – na tyle wyceniono wartość zmarnowanego przez pracowników na Facebooku i w innych mediach społecznościowych czasu pracy. Rocznie, pracownicy spędzają w Sieci na społecznościówkach około 2 mln roboczogodzin. Na jednego pracownika średnio przypada niecała godzina na Twitterze czy FB.

W Polsce kwota ta będzie nieco niższa, bowiem jak na razie mamy jedynie 8 mln użytkowników FB – w Wielkiej Brytanii jest ich 27 mln. W Polsce jednak FB rozwija się bardzo prężnie – do końca roku ilość użytkowników ma wzrosnąć o dwa miliony. Zatem również polskie firmy zaczną tracić na tym, że ich pracownicy grają w Farmville i bardzo często informują znajomych o tym, co u nich słychać.

Pytanie tylko, czy strata czasu na social media, to rzeczywiście strata dla firmy? 10% pracowników uważa, że media społecznościowe pozwalają im być bardziej produktywnymi. 14% uważa zaś,  że nie mają one wpływu na ich efektywność w pracy. Być może przecież – gdyby nie na Facebooku, ta godzina marnowana byłaby w inny sposób – na aukcji internetowej, pogaduchach na czacie, czy nawet na plotkach pod automatem z kawą?

A jakie Wy macie zdanie? Czy FB, Goldenline, czy Twitter powodują, że jesteśmy w pracy mniej efektywni?