Konflikt w pracy zwiększa ryzyko błędów

Konflikty w pracy nie tylko pogarszają atmosferę, ale również sprawiają, że popełniamy w pracy więcej błędów. Jeśli zaś pomylimy się w rozliczeniu księgowym dla klienta, poza reprymendą od szefa czekają nas co najwyżej nadgodziny poświęcone na naprawienie błędu. Jeśli jednak pracujemy np. jako chirurg, nasz błąd może mieć poważne konsekwencje.

Na Uniwersytecie Aberdeen przeprowadzono badania dotyczące wpływu konfliktów w pracy na efektywność wykonywania zadań. Okazało się, że konflikty powodują, że popełniamy więcej błędów w pracy i to nie tylko w sytuacji, w której sami bierzemy czynny udział w konflikcie, ale również wtedy, kiedy po prostu jesteśmy jego świadkami. Innymi słowy – jeśli nasi koledzy się kłócą, my obrywamy niejako rykoszetem.

Szczególnie silny jest wpływ konfliktu na błędy wtedy, kiedy pracujemy w niewielkim, zamkniętym pomieszczeniu – na przykład takim, jak sala operacyjna. Przy okazji badania, które przeprowadzano również w środowisku medycznym okazało się, że ponad połowa personelu medycznego doświadczyła agresywnego zachowania ze strony kolegów z pracy podczas operacji. Nie brzmi to zachęcająco w kontekście korzystania z usług służby zdrowia, prawda?

Źródło:charaktery.eu