Odrzucenie kandydata = utrata klienta?

Czy jeśli zdarzyłoby Wam się kandydować do pracy w firmie, która produkuje rzeczy, których jesteście konsumentami, to czy gdyby Was odrzucono w procesie rekrutacji, pozostalibyście jej klientami? 18% kandydatów do pracy odrzuconych przez firmę, ma tak zły jej obraz po rekrutacji, że rezygnuje z towarów lub usług świadczonych przez daną firmę.

Przypuszczam, że nie wiele firm zadało sobie pytanie – czy to jak traktujemy kandydatów do pracy może mieć wpływ na nasze wyniki finansowe? Tymczasem może globalnie wpływ ten wielki nie jest, ale co roku, każda firma traci jakąś część swoich potencjalnych konsumentów, ze względu na kiepsko przeprowadzone procesy rekrutacji.

Z badań przeprowadzonych przez agencję SHL wynika, że 36% kandydatów, którzy mieli nieszczęście zostać źle potraktowani w procesie rekrutacyjnym (np. nie dostali odpowiedzi zwrotnej po spotkaniu), poskarży się na firmę rodzinie i znajomym, nadszarpując tym samym wizerunek firmy. Jak wspomniałam we wstępie – 18% przestanie korzystać z usług danej firmy, lub kupować jej produkty.

Co o tym sadzicie. Zdarzyło Wam się „obrazić” na firmę po rekrutacji?