Aktywne pozyskiwanie klientów – słowo klucz w ogłoszeniu

Gdzie najłatwiej ostatnimi czasy dostać pracę? Oczywiście w handlu! Ilość ogłoszeń rekrutacyjnych związanych ze sprzedażą rośnie z miesiąca na miesiąc i przewyższa swoją ilością wszelkie inne branże. Najczęściej zaś w ogłoszeniach rekrutacyjnych pojawia się fraza „aktywne pozyskiwanie klientów„. Co to oznacza i czy każdy się do tego nadaje?

Pracować w sprzedaży można na wiele sposobów- można obsługiwać bieżących klientów, można obsługiwać klientów którzy sami przychodzą do firmy, wreszcie można ich aktywnie pozyskiwać. Bardzo często to właśnie brak świadomości tego, czym jest aktywne pozyskiwanie klientów owocuje tym, że pracy nie otrzymujemy, bądź po kilku miesiącach okazuje się, że kompletnie się do pracy, którą otrzymaliśmy- nie nadajemy.

Aktywne pozyskiwanie klientów oznacza samodzielne wyszukiwanie i nawiązywanie kontaktu z klientem. W praktyce, sprowadza się to do kilku metod (zarówno w sektorze B2B jak i B2C):

Sposoby pozyskiwania klientów zależą zarówno od strategii firmy, jak i aktywności oraz kreatywności samego handlowca- to co jest w przypadku takiej pracy kluczowe, to konieczność samodzielnego zadbania o to, by klienta znaleźć i zainteresować swoją ofertą. Co to oznacza dla kandydata do takiej pracy?

Aby osiągać sukces w aktywnym pozyskiwaniu klienta musisz być :

W pracy związanej z aktywnym pozyskiwaniem klienta prawie zawsze funkcjonuje system prowizyjny, czyli Twoja pensja będzie zależeć od ilości pozyskanych klientów (bądź budżetów jakie zdobędziesz). Często będziesz też doświadczać frustracji związanej z tym, że niezainteresowani Twoją ofertą Klienci będą Ci odmawiać, a nawet niekiedy będą dla Ciebie niemili (głównie w sektorze B2C). Będziesz musiał wykonywać minimum kilkanaście (do kilkudziesięciu) telefonów dziennie i pisać sporo maili i ofert.

Nie każdy nadaje się do takiej pracy – zanim więc wyślesz CV zastanów się, czy na pewno taka praca jest tym, co Cię interesuje.