Cool Biz, czyli chłodny biznes po Japońsku

zimno w biurze Cool Biz, czyli chłodny biznes po JapońskuW Bombaju pracownicy zrzucają krawaty, a w Japonii, producenci krawatów walczą o koniec akcji Cool Biz, czyli kampanii, która zachęca japońskich pracowników do tego, by zamiast krawatów i garniturów zaczęli przychodzić do pracy w swetrach.

Akcja Cool Biz trwa od pięciu lat. W jej ramach pracownicy firm zachęcani są do tego, by w okresie zimowych chodzić do pracy w swetrach. Dlaczego? Otóż dla oszczędności – pracownik w swetrze to bowiem pracownik bardziej ekonomiczny, mniej bowiem trzeba wydawać na ogrzewanie pomieszczeń.

Niestety, większy popyt na swetry spowodował spadek zainteresowania krawatami. Ich producenci wystosowali więc petycję do ministra środowiska Sakihito Ozawy z prośbą o zakończenie akcji. W ciągu pięciu lat jej trwania sprzedaż krawatów spadła bowiem w Japonii o 35%. Minister stoi jednak po stronie swetrów, zmniejszenie ogrzewania ma bowiem działanie proekologiczne. Zapewnił jednakże producentów krawatów, że w ramach akcji rozpocznie się zachęcanie do zakładania krawata pod sweter. W ten sposób będzie wilk syty i owca cała.

Dodaj komentarz