Hermetyczna kampania rekrutacyjna

Mamy wprawdzie kryzys, ale to wcale nie znaczy, że pracodawcy nie mają trudności ze znalezieniem pracowników. Jeśli poszukują wyjątkowej klasy specjalistów, również może być trudno. Dlatego niektóre branże nie ustają w poszukiwaniu sposobów na zainteresowanie potencjalnych pracowników swoją ofertą pracy. Sposobów jest dużo – niektóre firmy tworzą kampanie rekrutacyjne na YouTube, inne płacą pracownikom za pojawienie się na rozmowie kwalifikacyjnej. Jeszcze inne, tak jak polska firma PGS Software S.A., tworzą ciekawe (choć nieco hermetyczne) ogłoszenia o pracę.

Powyższe zdjęcie, obrazuje ogłoszenie o pracę zamieszczone na blogu firmowym PGS (który zresztą zdobył wyróżnienie w konkursie na firmowy blog roku 2009- gratulujemy!). Nic z tego nie rozumiesz? Nie szkodzi – to oznacza po prostu, że ogłoszenie nie jest dla Ciebie. Programiści zrozumieją, a przy okazji nabiorą pewności, że w firmie pracują osoby z poczuciem humoru, skoro takie ogłoszenie, puścili w świat. (Jak widać, blogi firmowe rzeczywiście opłaca się przeglądać, i to nie tylko ze względu na informacje o samej firmie)

Na koniec jeszcze jedno ogłoszenie: (dla niewtajemniczonych – to drugie dotyczy innego stanowiska).