Blogi firmowe – pomysł na sprawdzenie pracodawcy

Coraz więcej firm – zarówno tych mniejszych, jak i tych większych, decyduje się na uruchomienie bloga firmowego. Mają one różnorodne zadania – zaznajamiają klientów firmy z nowymi produktami i usługami, szerzą branżową wiedzę, edukują, doradzają a niekiedy prezentują życie firmy „od kuchni”. Niezależnie od ich formy i misji, dla nas- osób szukających pracy – mają jedną zaletę- są kopalnią wiedzy o firmie. Jeśli więc dostałeś zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, sprawdź czy firma nie prowadzi firmowego bloga. Jeśli zaś dostałeś propozycje pracy, to jego lektura jest dla ciebie obowiązkowa – i to jeszcze zanim powiesz sakramentalne „tak”.

Do czego może nam się przydać lektura blogu firmowego:

Pamiętajmy jednak, że blog firmowy jest narzędziem marketingowym. Nie znajdziecie więc na nim informacji o zwolnieniach, kłopotach, tym co w firmie jest „nie takie”. Mimo tego jednak, na podstawie tego o czym i jak w blogu piszą, można zorientować się jaki klimat panuje w firmie – czy stawia się na ludzi, na innowacje, czy jest luźno czy formalnie. Poza tym, sam fakt że wiesz o blogu, byłeś na nim i czytałeś go to kolejny plusik i twoja przewaga nad tymi kandydatami, którzy o blogu firmowym firmy do której kandydują, nie słyszeli.

Jak znaleźć blog firmowy? Tu macie całkiem sporą listę firmowych blogów, a jeśli firma prowadzi blog, to zazwyczaj przekierowanie do niego znajduje się na stronie głównej firmy.