Praca dla geja, czyli gdzie geje i lesbijki to pożądany pracownik

Kilka dni temu pisałam o problemie dyskryminacji gejów w pracy. Osoby homoseksualne boją się ujawnić, aby nie stracić pracy lub nie narazić się na szykany, a w niektórych zawodach – jak lekarz czy nauczyciel, jest im naprawdę trudno – tu ryzyko zwolnienia czy oskarżenia o molestowanie seksualne pacjenta czy ucznia jest bowiem spore. Są jednak tez takie miejsca pracy w których na gejów patrzy się z przychylnością i mają oni większe szanse niż heterycy.

Lokale „gej friendly” – w prawie każdym większym mieście, mniej lub bardziej oficjalnie, działają „tęczowe lokale”. Czyli miejsca, w których osoby homoseksualne są mile widziane lub lokal dedykowany jest głównie im. Obsługę w takich lokalach stanowią najczęściej osoby „z branży” – po pierwsze po to, aby klienci dobrze się czuli, po drugie po to, aby wspierać gejów, którym trudniej na rynku pracy, po trzecie zaś po to, aby uniknąć ewentualnych problemów z heterykiem, który nie poradzi sobie z własną homofobią.

Marketingowcy – młode, rozwijające się agencje reklamowe i interaktywne stale poszukują osób o niebanalnej osobowości i niezwykłej kreatywności, które ze smakiem i twórczo podejdą do problemu zaprojektowania identyfikacji wizualnej klienta czy budowania nowej marki. W agencjach tych często pracują osoby homoseksualne – zwłaszcza geje, uważani za osoby nieszablonowe, twórcze, które mają wyrobiony gust i smak pozwalający na bardziej adekwatne odpowiadanie potrzebom klienta.

Visual Merchandiserzy / sprzedawcy – świetny gust i umiejętność nieszablonowego doboru odzieży oraz własny styl to jedna z cech które łączą gejów. Co by nie mówić, mężczyźni heteroseksualni rzadko kiedy są tak dobrze ubrani i tak wypielęgnowani jak geje. Kobiety zaś, jako klientki sklepów odzieżowych znacznie bardziej lubią być obsługiwane przez mężczyzn, którzy jednym komplementem mogą sprzedać więcej par spodni, niż ich koleżanka rzeczową oceną wyglądu klientki. Trudno jednak trafić na mężczyznę heteroseksualnego, który będzie umiał dobrać kobiecie odzież i który sam będzie wyglądał jak z żurnala. Dlatego geje w tej branży są cenieni i poszukiwani – choć nie zachęca się ich do otwartego wyrażania własnej seksualności.