Oferty pracy tematycznie na twoją skrzynkę

Codzienne, czy nawet cotygodniowe przeszukiwanie kilkunastu serwisów z ofertami pracy może być cokolwiek uciążliwe i przede wszystkim czasochłonne. Możemy jednak w dość prosty sposób usprawnić sobie wyszukiwanie najnowszych ofert poprzez skorzystanie z usługi wyszukiwarki Goggle – Google Alerts. Poświęcając zaledwie kilka minut na konfigurację usługi, będziemy otrzymywać najświeższe oferty pracy opublikowane w Internecie i zaindeksowane przez Google na naszą skrzynkę mailową.

Jak to zrobić?
Najpierw wchodzimy na stronę http://www.google.pl/alerts
Po prawej stronie mamy okienko Create Google Alert które umożliwia nam ustawienie odpowiedniego powiadomienia.

Krok 1 – wpisujemy pożądaną frazę w okienko Search Terms. Jaka to powinna być fraza? Taka jak brzmi najczęściej nazwa stanowiska które nas interesuje – czyli np. „przedstawiciel medyczny”, „kierowca”, „barman”, Specjalista ds. logistyki” itd. Pamiętajmy, aby nazwę stanowiska umieścić w cudzysłowie – to zawęzi nam ilość otrzymywanych ofert i nie będziemy dzięki temu otrzymywać powiadomień o nowych informacjach które zawierają w treści wariacje na temat naszego stanowiska (czyli fraz typu – przedstawiciele handlowi, kierowcy itd), a które nie są najczęściej ofertami pracy, lecz artykułami na temat rynku pracy.

Krok 2 – obok nazwy stanowiska, w tym samym okienku wpisujemy nazwę miasta, w której praca nas interesuje – np. „kierowca” Białystok – dzięki temu, otrzymywać będziemy oferty pracy z konkretnego regionu. Jeśli interesują nas dwie lub trzy miejscowości, dla każdej z nich musimy utworzyć osobny Google Alert. Jeśli jest nam wszystko jedno gdzie będzie praca, pozostawiamy po prostu jedynie nazwę stanowiska.

Krok 3 – w okienku Type, zaznaczamy rodzaj wiadomości. Interesują nas ogłoszenia publikowane na stronach www, wybieramy więc „web”

Krok 4 – okienko How Often mówi nam co jaki czas będziemy otrzymywać powiadomienie. Opcje mamy trzy – „as it happens” – czyli tak często jak oferta się pojawi, „once a day” – raz dziennie i „once a week” – raz w tygodniu. Najefektywniej zaznaczyć „Once a day”, chyba że mamy inną strategię szukania pracy.

Krok 5 – W okienku Your email wpisujemy nasz adres mailowy na który mają przychodzić oferty.

Krok 6 – Klikamy pole „Create an alert” i nasz alert jest ustawiony. Musimy jeszcze tylko potwierdzić to, że chcemy informacje otrzymywać.

Krok 7 – aby potwierdzić, wchodzimy na naszą skrzynkę mailową i odklikujemy link, który nam przysłano. To wszystko.
Teraz, codziennie (lub co tydzień) będziesz na swoją skrzynkę mailową otrzymywał powiadomienie że nowa treść z frazą którą wpisałeś w Kroku 1 pojawiła się w Internecie.

Jeśli poszukujemy pracy na różnych stanowiskach lub nasze wymarzone stanowisko nazywa się różnie (np. raz piszą „specjalista ds. marketingu”, raz „marketingowiec” inni zaś „specjalista ds. reklamy” – dla każdej z tych fraz możemy stworzyć osobny Google Alert powtarzając kroki 1-7.

Ważne – Google nie rozróżnia ofert pracy od innych tekstów – w efekcie może się zdarzyć, że otrzymamy powiadomienie nie tylko o ofercie pracy, ale link do np. nowego artykułu, w którego treści autor użył frazy „przedstawiciel handlowy”. Mimo tego, ustawianie alertów jest o tyle dobre, że żadna oferta pracy nam nie ucieknie.