Brak numeru referencyjnego. Co wpisywać w temat maila z CV?

Kilku czytelników w komentarzach pyta o to, co powinniśmy wpisać w miejsce tematu wiadomości jeśli w ogłoszeniu nie ma podanego numeru referencyjnego. Rzeczywiście, nie zawsze firma podaje w ogłoszeniu numer referencyjny. Najczęściej, numer podawany jest przez firmy duże prowadzące kilka rekrutacji w jednym czasie. Często powodem prośby o numer referencyjny jest też rekrutacja na takie samo stanowisko do różnych miast. Umieszczenie numeru referencyjnego pomaga wtedy rekruterowi uporządkować aplikacje. A co jeśli nie ma numeru?

W takiej sytuacji najprostszym rozwiązaniem jest wpisanie w temat nazwy stanowiska na które aplikujemy. Jeśli firma ma kilka oddziałów, warto wpisać również miasto w którym chcemy pracować. Można również dodać słowo „aplikacja”.
Przykładowy temat może więc wyglądać tak:

„Aplikacja – Specjalista ds. Marketingu / Warszawa”

Wysyłając maila warto sprawdzić jak brzmi nazwa użytkownika która pojawia się u osoby otrzymującej mail. Najczęściej nazwą tą jest nasz login mailowy. Jeśli więc wysyłamy maila z adresu „maria.kowalska@domena.pl” w skrzynce odbiorczej szef czy rekruter otrzyma wiadomość od maria.kowalska – taka opcja jest w porządku. Gorzej jeśli wysyłamy maila z adresu zbych24@domena.pl – wtedy u szefa wiadomość z CV dostarczona jest od zbycha…

Jeśli nie mamy skrzynki o neutralnej nazwie (imię i nazwisko), warto ustawić w mailu etykietę z naszym imieniem i nazwiskiem, która „przykryje” niefortunny adres mailowy. Wtedy mimo iż wysyłamy maila z adresu zbych24@domena.pl , rekruter dostanie maila od użytkownika Zbigniew Nowak. Etykietę zmieniamy w ustawieniach konta mailowego.

Jeśli nie umiemy zmienić etykiety, ani nie ma nam kto tego zrobić, nie chcemy też zakładać nowego konta mailowego – podajmy w temacie wiadomości nasze imię i nazwisko.
Wtedy temat wiadomości może wyglądać tak :

„Specjalista ds. Marketingu / Warszawa – Zbigniew Nowak”