Beztroska w pracy? czyli o nowoczesnym sposobie zarządzania

zabawa w pracy Beztroska w pracy? czyli o nowoczesnym sposobie zarządzaniaAdrian Gostick, który jest praktykiem zarządzania i współtwórcą „metody marchewki”* która zrewolucjonizowała zachodni styl zarządzania, wraz ze Scottem Christopherem napisał nową książkę „The Levity Effect”. Książka nie została niestety przetłumaczona na polski, ale każdy pracownik chętnie kupiłby ją swemu szefowi w prezencie. Dlaczego? Otóż traktuje ona o korzyściach jakie wynieść może firma, jeśli w pracy pracownicy po prostu dobrze się bawią i zamiast stresu i wyścigu szczurów panuje atmosfera delikatnej beztroski.

Oczywiście nie chodzi o olewactwo i tumiwisizm, ale o podchodzenie do biznesu w sposób rozsądny a nie nerwowy. Według autorów, wprowadzenie lekkiej atmosfery do biura powoduje że wzrasta efektywność pracy i zmniejsza się rotacja. Dodatkowo, firmie łatwiej pozyskiwać kontrahentów, więcej bowiem firm chce z nią współpracować.

W ramach przedstawiania swojej teorii, Gostick i Christopher stworzyli prosty kwestionariusz który badać ma poziom „lekkości” w miejscu pracy. Proponuję, aby Ci którzy pracują spróbowali odnieść swoje miejsce pracy do pytań z kwestionariusza, a szefowie, krytycznym okiem spojrzeli na własne firmy – może czas nieco „zluzować?”

Pytania Gosticka i Christophera:

  1. Nowi pracownicy są mile witani w firmie
  2. Spotkania robocze są pozytywne i pracownicy je lubią
  3. Robimy coś zabawnego i miłego razem, przynajmniej raz w miesiącu
  4. Pracownicy często się śmieją
  5. Mogę być w pracy sobą
  6. Często świętujemy różne specjalne okazje
  7. Robimy burze mózgów i świetnie się przy tym bawimy
  8. Szef jest optymistyczny i często się uśmiecha
  9. Nasi klienci lubią z nami robić interesy
  10. Mam znajomych w biurze, którzy często mnie rozśmieszają
  11. Dobrze czuję się w biurze

I jak? Ile stwierdzeń pokrywa się z waszą pracą? Czy w waszych biurach panuje lekka czy raczej ciężkawa atmosfera?

* metoda marchewki odnosi się do zarządzania poprzez nagradzanie i motywowanie – innymi słowy, dawanie pracownikowi marchewek zamiast kija.

Dodaj komentarz

2 Responses to “Beztroska w pracy? czyli o nowoczesnym sposobie zarządzania”

  1. truskawkowe pole says:

    lubię marchewkę w pracy, zdecydowanie lepiej mi sie pracuje wsród pozytywnej atmosfery i pozytywnych czynników.

  2. Garosław, Gary says:

    Staram się wprowadzać to w moim dziale, chyba z dobrym efektem. Ale przecież nie mnie to oceniać 😉