Firmy nie dbają o swój wizerunek w Internecie

Internet stał się niezwykle silnym medium w wielu kwestiach – szukamy w nim bieżących aktualności, szukamy pracy, porad w różnych kwestiach a także traktujemy serwisy społecznościowe i fora jako miejsce w którym można poużalać się nad swoją trudną sytuacją i problemami. Coraz więcej pracowników rozmawia w Internecie o swojej pracy, szuka opinii o pracodawcach, próbuje zorientować się jak w danej firmie czy branży wygląda wynagrodzenie. Problem w tym, że większość pracodawców nie zwraca uwagi na siłę internetu we współczesnym świecie.

Z badań przeprowadzonych przez agencję Weber Shandwick wynika, że 67% pracodawców zdaje sobie sprawę z tego jak ważna jest reputacja marki firmy w rekrutacji pracowników oraz osiąganiu zysków biznesowych. Jednocześnie prawie tyle samo pracodawców (66%) nie dopuszcza do siebie tego, że ich pracownicy są nielojalni i obmawiają firmę w Internecie oraz dzielą się tajnymi informacjami jak plany biznesowe czy wysokość pensji w firmie.

W Polsce, oficjalne serwisy w których można publicznie ocenić swojego pracodawcę praktycznie nie istnieją – nawet jeśli się pojawiają, szybko są bowiem zamykane. Na zachodzie jest nieco inaczej – wystarczy wspomnieć takie strony jak pingmycompany.com czy jobvent.com. Na obu serwisach, przeważają opinie negatywne. Na jobvent.com, prawie 70% wypowiedzi sprowadzić można do tego, że pracownicy nienawidzą swojej pracy bądź szefów. Jednocześnie, firmy niewiele robią, by ten wizerunek zmienić.

Jednym słowem, jeśli chcesz się dowidzieć czegoś o firmie w której szukasz pracy, warto zaglądnąć do Internetu lub zadać kilka pytań na forum czy grupie. Twój przyszły szef nie zadbał bowiem jeszcze prawdopodobnie o to, by wybielić swój wizerunek i są szanse że uzyskasz rzetelne opinie.