Poczuj się szczęśliwy w pracy. 10 trików

szczescie Poczuj się szczęśliwy w pracy. 10 trikówZadowolenie ze swojej pracy zależy w głównej mierze od trzech rzeczy – tego jak bardzo lubisz swoją pracę, jakiego masz przełożonego oraz jak bardzo lubisz swoich współpracowników. Jeśli wszystkie trzy rzeczy kuleją, to nie jest wesoło. Jeśli choć dwie z trzech wymienionych są na zadowalającym poziomie, Twoja praca może być naprawdę satysfakcjonująca. Jest też kilka drobnych rzeczy, dzięki którym można uprzyjemnić sobie każdy pojedynczy dzień w pracy. Niektóre z nich są naprawdę niewielkie, ale ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka …szczęścia…

1 Zadbaj o wzrok

Sprawdź czy Twoje oczy nie są zbytnio przemęczone. Zbytnie natężenie światła w miejscu pracy może męczyć wzrok. Zwłaszcza jeśli głównie pracujesz przy komputerze. Przyłóż dłoń do czoła (tak jakbyś osłaniał się przed słońcem) jeśli Twoje oczy poczują ulgę, oznacza to że pracujesz w zbyt jasnym środowisku. Zmęczony wzrok może powodować bóle łowy i szybsze uczucie zmęczenia całego organizmu. Zadbaj też o jakiś zielony element w biurze. Patrzenie na zieleń uspokaja wzrok i daje odpocząć oczom.

2 Siedź prosto i nie garb się

Wyprostowana pozycja daje odpocząć kręgosłupowi. Będziesz mniej zmęczony zarówno podczas pracy, jak i po wyjściu z biura. Jeśli długo pracujesz przy komputerze rozważ z szefem możliwość zakupu klęcznika, którym możesz wymieniać się z innymi pracownikami. Kilka chwil na klęczniku pozwala odciążyć kręgosłup.

3 Dbaj o czystość miejsca pracy
Biuro to jedno z największych siedlisk bakterii. Na niejednym biurku znajduje się ich więcej niż na desce sedesowej. Bakterie zaś mogą spowodować infekcje i choroby lub stany uczuleniowe.

4 Kup zestaw słuchawkowy

Jeśli dużo rozmawiasz przez telefon, siedzenie ciągle ze słuchawką przy uchu jest niewygodne i męczące. Zestaw słuchawkowy pozwoli na swobodne prowadzenie rozmów, a w trakcie negocjacji z klientem możesz nawet zrobić sobie kawę.

5 Nie trzymaj cukierków na biurku

Praca biurowa skłania do podjadania. Nie dość, że nabawisz się próchnicy, to po roku nie zmieścisz się w stare spodnie czy spódnicę. Dla wielu zaś osób, przybieranie na wadze może skończyć się stanami depresyjnymi i obniżeniem zadowolenia z życia.

6 Nie mów „tak” przez telefon

Badania wykazują, że rozmawiając przez telefon, mamy większą tendencję do potakiwania. W efekcie, rozmawiając z przełożonym bądź klientem możemy łatwo zgodzić się na coś, na co tak naprawdę wcale nie mamy ochoty. Wyrażoną zaś raz zgodę, trudno jest cofnąć.

7 Za trudne sprawy, maile czy telefony zabierz się od razu

Nie odkładaj na dalszy plan rozwiązania najtrudniejszych spraw. Jeśli spychasz je na koniec dnia, cały dzień martwisz się nimi, a Twoje myśli koncentrują się wokół rzeczy które jeszcze masz zrobić. To powoduje że cały dzień jest męczący i trudny. Jeśli załatwisz sprawę od razu, odetchniesz z ulgą, a reszta dnia wyda się prosta i przyjemna.

8 Pozwól sobie na niewiedzę

Jeśli czegoś wiedzieć nie musisz, pozwól sobie na to. Od tego masz w firmie dział IT, aby nie musieć wiedzieć jak skonfigurować pocztę. Odpuść te sprawy które nie wiążą się z Twoimi obowiązkami zawodowymi. Pamiętaj, że jeśli raz dokonasz czegoś niemożliwego, Twój szef zaliczy to w poczet twoich obowiązków.

9 Gdy czujesz się przeciążony

Jeśli masz poczucie, że masz za dużo obowiązków i nie radzisz sobie z nimi, zrób rachunek sumienia. Ile czasu spędziłeś na buszowaniu po Internecie, ile na pogaduchach przy dystrybutorze wody? Jeśli niewiele, powiedz szefowi wprost, że masz za dużo pracy. Jeśli się obijałeś, poproś szefa o wysłanie Cię na szkolenie z organizacji czasu pracy.

10 Mów wszystkim „dzień dobry”

Przychodząc do pracy staraj się przywitać z uśmiechem ze wszystkimi. Nawet jeśli bardzo nie chciało ci się wstawać rano, zmuś się do bycia miłym. Tym samym wprowadzisz innych w dobry nastrój, a oni zwrotnie będą mili dla ciebie. W ten sposób z szarego i deszczowego dnia, który fatalnie się zapowiada możesz stworzyć sympatyczny i miły dzień, bo wzbogacony o przyjazną atmosferę w miejscu pracy.

źródło : huffingtonpost.com

Dodaj komentarz

One Response to “Poczuj się szczęśliwy w pracy. 10 trików”

  1. koza says:

    od pół roku się wybiera do okulisty i dotzreć nie mogę, moż ejakbym wreszcie widziała co czytam to rzeczywiście byłoby ciekawiej tzn lepiej:) fajne te porki na zdięciu tylko czemu tylko jeden się uśmiecha?